Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på smal och styv tech-pjäxa till nästa säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1087479" data-attributes="member: 59831"><p>Kör också Lange Freetour i år och är grymt nöjd med prestandan vid utförsåkning, samt att gåläget känns helt okiey (absolut inte lika bra som mer dedikerade turskor), men de funkar. Kör annars på Dynafit Mercury vid längre turer, men det är som dag och natt att åka på dem och Freetouren, helt enorm skillnad i prestanda vid hårdare åkning. Valde Freetouren över MTN Lab då Freetouren (LV) var betydligt bättre på mina smala och platta fötter. MTN Lab hade jag för mkt volym över foten i. </p><p></p><p>Men skon är helt oanvändbar vid längre turer om man tältar i minusgrader, eller slaggar i bilen. De är i princip omöjliga att få av och på sig när dom är kalla, man dör lite smått varje gång när man måste dra foten i helt omänskliga positioner. </p><p>Hur fan är de tänkt att man ska få av sig Lange pjäxor? Varje gång man tar av sig dem sliter man plösen på innerskon över och igenom skalet, vilket resulterar i rätt mkt slitage på innerskon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1087479, member: 59831"] Kör också Lange Freetour i år och är grymt nöjd med prestandan vid utförsåkning, samt att gåläget känns helt okiey (absolut inte lika bra som mer dedikerade turskor), men de funkar. Kör annars på Dynafit Mercury vid längre turer, men det är som dag och natt att åka på dem och Freetouren, helt enorm skillnad i prestanda vid hårdare åkning. Valde Freetouren över MTN Lab då Freetouren (LV) var betydligt bättre på mina smala och platta fötter. MTN Lab hade jag för mkt volym över foten i. Men skon är helt oanvändbar vid längre turer om man tältar i minusgrader, eller slaggar i bilen. De är i princip omöjliga att få av och på sig när dom är kalla, man dör lite smått varje gång när man måste dra foten i helt omänskliga positioner. Hur fan är de tänkt att man ska få av sig Lange pjäxor? Varje gång man tar av sig dem sliter man plösen på innerskon över och igenom skalet, vilket resulterar i rätt mkt slitage på innerskon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på smal och styv tech-pjäxa till nästa säsong
Tillbaka
Topp