Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på stabila freeride lagg för telemark?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 869562" data-attributes="member: 44806"><p>Vad det gäller Goodha 191 så är viktskillnaden stor mellan det mjuka och det styva flexet. Jag körde den mjuka versionen och den var riktigt lätt (kolla recensionen här på Freeride) och dessutom en av de roligaste skidor jag kört i skogen i British Columbia eftersom den var så mjuk. Jag köpte loss dem efter testet och nu har en kompis fått ärva dem. Vissa exemplar av det styvare flexet kändes ganska tunga relativt ytan. Den är ju inte superfet med dagens mått mätt.</p><p></p><p>Om det är någon som funderar på vad dom ska köra i Stryn-slask i sommar och sedan pumpa puder med nästa vinter kan jag varmt rekommendera SkiLogik Depth Hoar. Det låter kanske inte klokt eftersom den är 143 i midjan men jag skulle utan vidare kunna ta den som enda skida till Kanada eller västra USA. Den är ruskigt skojig i pisten också så länge det inte är ren is. Lite oväntat faktiskt. Rockerprofilen funkar riktigt bra till telisbruk. Dessutom löjligt lätt i förhållande till bredden.</p><p>Jag står 2,5 grader duck, bra i puder men lite lurigt i pist. Rak montering gav avsevärt bättre bett på bakskidan. Slutsats blir att rakt monterat eller 1 grad duck funkar bättre allround. Nästa gång monterar jag 1,5 grader.</p><p></p><p>(Jag har ett litet samarbete med SkiLogik men mina DH har jag betalat för och är min absoluta favorit, tycker mig därför kunna tipsa om dom.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 869562, member: 44806"] Vad det gäller Goodha 191 så är viktskillnaden stor mellan det mjuka och det styva flexet. Jag körde den mjuka versionen och den var riktigt lätt (kolla recensionen här på Freeride) och dessutom en av de roligaste skidor jag kört i skogen i British Columbia eftersom den var så mjuk. Jag köpte loss dem efter testet och nu har en kompis fått ärva dem. Vissa exemplar av det styvare flexet kändes ganska tunga relativt ytan. Den är ju inte superfet med dagens mått mätt. Om det är någon som funderar på vad dom ska köra i Stryn-slask i sommar och sedan pumpa puder med nästa vinter kan jag varmt rekommendera SkiLogik Depth Hoar. Det låter kanske inte klokt eftersom den är 143 i midjan men jag skulle utan vidare kunna ta den som enda skida till Kanada eller västra USA. Den är ruskigt skojig i pisten också så länge det inte är ren is. Lite oväntat faktiskt. Rockerprofilen funkar riktigt bra till telisbruk. Dessutom löjligt lätt i förhållande till bredden. Jag står 2,5 grader duck, bra i puder men lite lurigt i pist. Rak montering gav avsevärt bättre bett på bakskidan. Slutsats blir att rakt monterat eller 1 grad duck funkar bättre allround. Nästa gång monterar jag 1,5 grader. (Jag har ett litet samarbete med SkiLogik men mina DH har jag betalat för och är min absoluta favorit, tycker mig därför kunna tipsa om dom.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på stabila freeride lagg för telemark?
Tillbaka
Topp