Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på storslagen skidåkning i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1099453" data-attributes="member: 161297"><p>Dolomiterna är galet vackra och upptagna på UNESCOs lista över världsarv. Val Gardena, eller mer specifikt orten Selva / Wölkerstein kan varmt rekommenderas. Systemet är stort, men består av flera mindre delar som är sammanbundna och Selva är en bra utgångsunkt. Backar i alla svårighetsgrader, riktigt bra konstsnö om inte naturen bjuder till. Går att hitta en del liftnära off-pist. Mitt intryck är att hotellen i Val Gardena är lite dyrare men också bättre än i t.ex. Canazei, som ligger i samma system.</p><p></p><p>Sella Ronda pratar alla om, men i mina ögon är den klart överskattad eftersom alla promt skall åka den. Blir snabbt uppkört och liftköer. Använd istället Sella Rondan bara som en transportled till de andra delarna av systemet.</p><p></p><p>Två-dagars skidsafari med övernattning på Rifugo Lagazoi är en ganska unik upplevelse. Hidden Valley som man ger sig ut i innan liftarna har hunnit öppna anses vara en av världens vackraste pister. Blå himmel, några av världens vackraste berg och 10 km orörd manchester kan göra en tårögd av lycka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1099453, member: 161297"] Dolomiterna är galet vackra och upptagna på UNESCOs lista över världsarv. Val Gardena, eller mer specifikt orten Selva / Wölkerstein kan varmt rekommenderas. Systemet är stort, men består av flera mindre delar som är sammanbundna och Selva är en bra utgångsunkt. Backar i alla svårighetsgrader, riktigt bra konstsnö om inte naturen bjuder till. Går att hitta en del liftnära off-pist. Mitt intryck är att hotellen i Val Gardena är lite dyrare men också bättre än i t.ex. Canazei, som ligger i samma system. Sella Ronda pratar alla om, men i mina ögon är den klart överskattad eftersom alla promt skall åka den. Blir snabbt uppkört och liftköer. Använd istället Sella Rondan bara som en transportled till de andra delarna av systemet. Två-dagars skidsafari med övernattning på Rifugo Lagazoi är en ganska unik upplevelse. Hidden Valley som man ger sig ut i innan liftarna har hunnit öppna anses vara en av världens vackraste pister. Blå himmel, några av världens vackraste berg och 10 km orörd manchester kan göra en tårögd av lycka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på storslagen skidåkning i alperna
Tillbaka
Topp