Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på storslagen skidåkning i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1100113" data-attributes="member: 144594"><p>Instammer i allt som skrivits, sarskilt Selva/Val Gardena. Definitionen pa "storslagen skidakning i alperna"...</p><p></p><p>Senast bodde jag dock i <em>San Cassiano</em>, mindre by i utkanten av systemet men nastan direkt access till Sella Ronda/Val Gardena/Arabba etc med utmarkta lokala backar mot Alta Badia och Corvara. Bockar av alla onskemalen i ditt inlagg...</p><p>Enda teoretiska nackdelen ar att varje dag startar med samma agglift upp fran byn, men vi hade aldrig mer an 5-10 minuter ko dar pa morgonen.</p><p>OCH en fordel, sarskilt om ni kor bil, ar att ni kan testa nagon/nagra skiddagar i Cortina d'Ampezzo, den gamla klassiska skidorten som bara ligger nan timme med bil fran San Cassiano. Fin skidakning faktiskt och kul att ha sett. Samma liftkort som hela Dolomiterna. Det finns ocksa fin skidakning daremellan kring Cinque Torre och Lagazuoi (inkl pisten "Hidden Valley" som namndes ovan mm).</p><p>Samma resonemang galler boende kring narliggande Alta Badia. Dar finns en av mina favoritbackar i alperna, den langa svarta "Gran Risa", kand fran varldscupen.</p><p></p><p>Jag tycker inte heller att Cervinia ar omysig, och visst ar det enormt storslaget att aka med Matterhorn i synfaltet hela dagarna. Litet mer vaderkansligt kanske an Dolomiterna (spec vind) och litet for manga platta transporter for snowboard (dock inget problem for skidakare).</p><p></p><p>Courmayeur star pa min egen onskelista.</p><p></p><p>Jag har varit i Monterosa ocksa och det ar fint men byarna i Dolomiterna ar definitivt mysigare, bergen ar <em>annu</em> vackrare och liftsystemet annu mer varierande. Det finns nagot morkt och skuggigt over dalarna och byarna kring Monterosa tycker jag. Dock betydligt battre och rikligare off pist vid Monterosa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1100113, member: 144594"] Instammer i allt som skrivits, sarskilt Selva/Val Gardena. Definitionen pa "storslagen skidakning i alperna"... Senast bodde jag dock i [i]San Cassiano[/i], mindre by i utkanten av systemet men nastan direkt access till Sella Ronda/Val Gardena/Arabba etc med utmarkta lokala backar mot Alta Badia och Corvara. Bockar av alla onskemalen i ditt inlagg... Enda teoretiska nackdelen ar att varje dag startar med samma agglift upp fran byn, men vi hade aldrig mer an 5-10 minuter ko dar pa morgonen. OCH en fordel, sarskilt om ni kor bil, ar att ni kan testa nagon/nagra skiddagar i Cortina d'Ampezzo, den gamla klassiska skidorten som bara ligger nan timme med bil fran San Cassiano. Fin skidakning faktiskt och kul att ha sett. Samma liftkort som hela Dolomiterna. Det finns ocksa fin skidakning daremellan kring Cinque Torre och Lagazuoi (inkl pisten "Hidden Valley" som namndes ovan mm). Samma resonemang galler boende kring narliggande Alta Badia. Dar finns en av mina favoritbackar i alperna, den langa svarta "Gran Risa", kand fran varldscupen. Jag tycker inte heller att Cervinia ar omysig, och visst ar det enormt storslaget att aka med Matterhorn i synfaltet hela dagarna. Litet mer vaderkansligt kanske an Dolomiterna (spec vind) och litet for manga platta transporter for snowboard (dock inget problem for skidakare). Courmayeur star pa min egen onskelista. Jag har varit i Monterosa ocksa och det ar fint men byarna i Dolomiterna ar definitivt mysigare, bergen ar [i]annu[/i] vackrare och liftsystemet annu mer varierande. Det finns nagot morkt och skuggigt over dalarna och byarna kring Monterosa tycker jag. Dock betydligt battre och rikligare off pist vid Monterosa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på storslagen skidåkning i alperna
Tillbaka
Topp