Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på toppturs prylar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 816609" data-attributes="member: 35991"><p>Inte högt, tänker mer på hur lätt breda skidor vill åka av fötterna när det går snabbt och underlaget är tungt/skakigt och bindningen lågt inställd...</p><p>Vad jag vill ha är en DIN 14 tur-bindning som inte är dragen i botten, alltså tycker jag att det kan vara motiverat med en DIN 16 bindning att tura på. </p><p>För även om man inte droppar högt ute på tur så drar man väl gärna på i sin föredragna hastighet, om det går att göra kontrollerat.</p><p>Och desto lättare grejerna blir, desto mer kraft i benen har man kvar till att dra på kontrollerat nerför vilket resulterar i högre kraft och därmed ett behov av en starkare bindning.</p><p></p><p>Sen kan jag också tänka mig scenarier då man vill göra flera varv precis i utkanten av systemet och köra hårdare/droppa högre än på en tur längre bort från hjälp.</p><p></p><p>Sist men inte minst så ligger det såklart lite prylbögeri bakom det hela...</p><p></p><p>Men för att återknyta lite till Plum, 660 g för en DIN 13 bindning är så sjukt bra, blir nästan sugen på att byta ut mina FT12 innan jag ens testat dem haha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 816609, member: 35991"] Inte högt, tänker mer på hur lätt breda skidor vill åka av fötterna när det går snabbt och underlaget är tungt/skakigt och bindningen lågt inställd... Vad jag vill ha är en DIN 14 tur-bindning som inte är dragen i botten, alltså tycker jag att det kan vara motiverat med en DIN 16 bindning att tura på. För även om man inte droppar högt ute på tur så drar man väl gärna på i sin föredragna hastighet, om det går att göra kontrollerat. Och desto lättare grejerna blir, desto mer kraft i benen har man kvar till att dra på kontrollerat nerför vilket resulterar i högre kraft och därmed ett behov av en starkare bindning. Sen kan jag också tänka mig scenarier då man vill göra flera varv precis i utkanten av systemet och köra hårdare/droppa högre än på en tur längre bort från hjälp. Sist men inte minst så ligger det såklart lite prylbögeri bakom det hela... Men för att återknyta lite till Plum, 660 g för en DIN 13 bindning är så sjukt bra, blir nästan sugen på att byta ut mina FT12 innan jag ens testat dem haha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på toppturs prylar
Tillbaka
Topp