Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
tips på träningsprogram vid knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 415970" data-attributes="member: 12630"><p>Den här länken har lite övningar och bilder: <a href="http://www.teamortopedteknik.se/LitiumInformation/site/page.asp?Page=2&IncPage=418&IncPage2=43&Destination2=11&Destination=53" target="_blank">http://www.teamortopedteknik.se/LitiumInformation/site/page.asp?Page=2&IncPage=418&IncPage2=43&Destination2=11&Destination=53</a></p><p></p><p>Bäst är nog att gå till en sjukgymnast, tråkiga övningar blir det men det hjälper. Viktigt att öva upp rörligheten i knäna mer än bara styrka. Har man begränsad rörlihet gör inte musklerna sitt jobb fullt ut. </p><p></p><p>Har själv knän av modellen "plockepinn" och behöver rehabilitering efter varje skidresa. Gick hos sjukgymnast och det blev bättre efter mycket tradiga övningar med ett stort gummiband som belastning. Fick för mig att det var bra att cykla och inhandlade en mountainbike. Var svinaktigt skoj att fara fram i skogen på cykel istället för att springa som jag gjorde innan (och det tycker inte knäna om!). Blev dock tillbaka till sjukgymnasten efter några veckor då det tydligen blir hög belastning och hårda stötar när man står upp och hojar. Var visst landsvägscykel och tråkig cykling som var bra för knäna... </p><p></p><p>Övningar i vatten ska oxå va bra har jag hört men ej testat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 415970, member: 12630"] Den här länken har lite övningar och bilder: [URL]http://www.teamortopedteknik.se/LitiumInformation/site/page.asp?Page=2&IncPage=418&IncPage2=43&Destination2=11&Destination=53[/URL] Bäst är nog att gå till en sjukgymnast, tråkiga övningar blir det men det hjälper. Viktigt att öva upp rörligheten i knäna mer än bara styrka. Har man begränsad rörlihet gör inte musklerna sitt jobb fullt ut. Har själv knän av modellen "plockepinn" och behöver rehabilitering efter varje skidresa. Gick hos sjukgymnast och det blev bättre efter mycket tradiga övningar med ett stort gummiband som belastning. Fick för mig att det var bra att cykla och inhandlade en mountainbike. Var svinaktigt skoj att fara fram i skogen på cykel istället för att springa som jag gjorde innan (och det tycker inte knäna om!). Blev dock tillbaka till sjukgymnasten efter några veckor då det tydligen blir hög belastning och hårda stötar när man står upp och hojar. Var visst landsvägscykel och tråkig cykling som var bra för knäna... Övningar i vatten ska oxå va bra har jag hört men ej testat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
tips på träningsprogram vid knäskada
Tillbaka
Topp