Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på vart i Zillertal man bör bo/utgå ifrån
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1251542" data-attributes="member: 175247"><p>För pistnära offpist skulle jag säga Königsleiten och Hochfügen (se nedan, i de delarna av skidområdena är det heller inte så mycket folk, ligger lite avsides från huvudliftarna).</p><p>Königsleiten ligger längst bort i Zillertal Arena systemet och det tar en timme eller två att ta sig dit från Zell am Ziller (systemet är stort/utdraget på längden) så starta tidigt på morgonen, och se till att ni beräknar tiden så att ni hinner tillbaka innan liftarna stänger (det är ett antal liftar och dalar som behöver passeras för att komma över den sista kammen tillbaka till Zell am Ziller).</p><p>För piståkning är egentligen allt bra, men jag undviker ibland Mayrhofen/Horberg området pga att där är väldigt mycket folk, annars mycket bra åkning.</p><p>För högfartscarving med "svängrum" är det snabbsittliften Lärmstange 2 i Hintertux som gäller, välpreppat och två röda nerfarter med 500 fhm och hur mycket bredd som helst (bästa carvingpisten jag känner till).</p><p>För pistnära offpist i Hintertux behövs det nog ett par meter snö till för att det ska vara åkbart på de steniga sluttningar vid sittliften Lärmstange 1.</p><p></p><p>Finaste byn (nästan en liten stad) är Mayrhofen.</p><p></p><p>[ATTACH=full]15648[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]15649[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1251542, member: 175247"] För pistnära offpist skulle jag säga Königsleiten och Hochfügen (se nedan, i de delarna av skidområdena är det heller inte så mycket folk, ligger lite avsides från huvudliftarna). Königsleiten ligger längst bort i Zillertal Arena systemet och det tar en timme eller två att ta sig dit från Zell am Ziller (systemet är stort/utdraget på längden) så starta tidigt på morgonen, och se till att ni beräknar tiden så att ni hinner tillbaka innan liftarna stänger (det är ett antal liftar och dalar som behöver passeras för att komma över den sista kammen tillbaka till Zell am Ziller). För piståkning är egentligen allt bra, men jag undviker ibland Mayrhofen/Horberg området pga att där är väldigt mycket folk, annars mycket bra åkning. För högfartscarving med "svängrum" är det snabbsittliften Lärmstange 2 i Hintertux som gäller, välpreppat och två röda nerfarter med 500 fhm och hur mycket bredd som helst (bästa carvingpisten jag känner till). För pistnära offpist i Hintertux behövs det nog ett par meter snö till för att det ska vara åkbart på de steniga sluttningar vid sittliften Lärmstange 1. Finaste byn (nästan en liten stad) är Mayrhofen. [ATTACH type="full"]15648[/ATTACH] [ATTACH type="full"]15649[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på vart i Zillertal man bör bo/utgå ifrån
Tillbaka
Topp