Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Tips på vart vi ska säsonga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perka" data-source="post: 124164" data-attributes="member: 14270"><p>Chamonix:</p><p>Minus: 100.000 svenska säsongare. Lätttillgänglig off-pist är det slagsmål om. Kan även vara köer till mer svårtillgänglig/livsfarlig offpist om man har otur. DYRT. Stureplansstämning på vissa ställen.</p><p>Plus: Lite större by/stad med lite atmossfär (jämfört med andra franska alporter), Västra Europas tuffaste berg med otroliga turmöjligheter,</p><p></p><p>Val Thorens: </p><p>Minus: Astråkig by isolerad 1 timmas bilväg upp i bergen. Inte lika stora fallhöjder/Lika elaka berg som chamonix</p><p>Plus: Stort sammanhängade liftsystem, Mycket lättillgänglig off pist, </p><p></p><p>Serre Chevalier: </p><p>Minus: snöosäkert (allt eller inget), Inte riktigt så vilda berg som i chamonix men å andra sidan ligger la grave inom stenkasts avstånd.</p><p>Plus: Hyffsat genunia byar, Briancon (en stad i chamonixstorlek) att spendera tiden i när man inte åker skidor, Stora offpistmöjligheter både pistnära och turer.</p><p></p><p>Själv är jag såld på bergen i Chamonix så jag kommer hamna där, men vore det min första säsong skulle jag definitivt åka någon annanstans. Värt att kolla upp om man är intresserad av åkningen och inte är rädd för lappsjuka är Andermatt.</p><p></p><p>Så fyll på listan med lite nyanserade svar nu gott folk.</p><p>Per</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perka, post: 124164, member: 14270"] Chamonix: Minus: 100.000 svenska säsongare. Lätttillgänglig off-pist är det slagsmål om. Kan även vara köer till mer svårtillgänglig/livsfarlig offpist om man har otur. DYRT. Stureplansstämning på vissa ställen. Plus: Lite större by/stad med lite atmossfär (jämfört med andra franska alporter), Västra Europas tuffaste berg med otroliga turmöjligheter, Val Thorens: Minus: Astråkig by isolerad 1 timmas bilväg upp i bergen. Inte lika stora fallhöjder/Lika elaka berg som chamonix Plus: Stort sammanhängade liftsystem, Mycket lättillgänglig off pist, Serre Chevalier: Minus: snöosäkert (allt eller inget), Inte riktigt så vilda berg som i chamonix men å andra sidan ligger la grave inom stenkasts avstånd. Plus: Hyffsat genunia byar, Briancon (en stad i chamonixstorlek) att spendera tiden i när man inte åker skidor, Stora offpistmöjligheter både pistnära och turer. Själv är jag såld på bergen i Chamonix så jag kommer hamna där, men vore det min första säsong skulle jag definitivt åka någon annanstans. Värt att kolla upp om man är intresserad av åkningen och inte är rädd för lappsjuka är Andermatt. Så fyll på listan med lite nyanserade svar nu gott folk. Per [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Tips på vart vi ska säsonga?
Tillbaka
Topp