Tips, rekommendationer vecka 1 2025

Tips, rekommendationer vecka 1 2025
Det blev dock ett djupt suckande av besvikelse är jag berättade om Hafjell 😃 Den där Nintendobacken i Branäs lockar småttingar. Plus gratis saft. Man får nog förstå att småongar inte har samma perspektiv som vuxna skidproffs som ni är 😉 Det är viktigare att orten har en egen maskot med tillhörande dans och sång än jakten på puder och fallhöjd

Jag är dock övertygad om att dom blir lyriska när vi varit där.

Jo bra tips prova Kvitfjell med.
Hej, vi är svenskar men bor i Norge och har köpt lägenhet i Hafjell, så man kan väl säga att vi är partiska 😂 Oavsett så kan inte Hafjell jämföras med Branäs på något sätt, Hafjell är ett fjäll Branäs är väl mer än kulle? 😊 Det finns massor fina skogsstigar gjorda för barn, tre egna barnområden med bland annat en hopp/rail park. Hafjell har satsat mycket dom sista åren med två nya 6 stols liftar med värme i sätena och en gondol.

Som flera har sagt tidigare så är det samma liftkort på Kvitfjell och tillsammans blir det Norges största skidområde.

En risk inför vecka 1 nästa år är att det är flera norrmän med tanke på att nyår ligger mitt i veckan så kan det vara flera som tar ledigt hela veckan.

Om man är ute efter vackra vyer så är helt klart Hemsedal finare, men i vecka1 kommer du antagligen inte se solen där då fjället/backarn ligger på skyggsidan.

Tillbaka
Topp