Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips, rekommendationer vecka 1 2025
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hotdog Hanz" data-source="post: 1300319" data-attributes="member: 189878"><p>Bra inputs. Tack alla än så länge.</p><p>Ett skidåkarliv för en familj, och för den delen en vuxen nybörjare har flera faser <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Vi är inne nu fasen att barnbacken med figurer börjar bli passé. Nu vill vi åka längre gröna och blåa backar. På det viset verkar Hafjell perfekt. Långa goa gröna pister från toppen och säkert möjligheter för ongarna att svänga in i skogen här och där.</p><p></p><p>Vänta ca 7-8 år så är jag säker på att jag också kommer sitta här och gnälla på alla takboxtåg på 45:an och anläggningarnas fokus på kids överallt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Då är det säkert bara Norefjell och Nuolja som är fräckt nog <img class="smilie smilie--emoji" alt="🤣" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png" title="Rolling on the floor laughing :rofl:" data-shortname=":rofl:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p><p></p><p>Ongarna säger Branäs tyvärr ! Jag vet inte hur det generellt sätt är där men under påsken var det så enormt uppkört i pisterna. Det blev puckelpist i varenda backe redan kl 11.</p><p></p><p>Sen är det lite roligt med norska. Sittlift heter alltså stolhiss <img class="smilie smilie--emoji" alt="🤣" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png" title="Rolling on the floor laughing :rofl:" data-shortname=":rofl:" loading="lazy" width="64" height="64" /> Belyst pist heter lyseløypa <img class="smilie smilie--emoji" alt="😃" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png" title="Grinning face with big eyes :smiley:" data-shortname=":smiley:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hotdog Hanz, post: 1300319, member: 189878"] Bra inputs. Tack alla än så länge. Ett skidåkarliv för en familj, och för den delen en vuxen nybörjare har flera faser :) Vi är inne nu fasen att barnbacken med figurer börjar bli passé. Nu vill vi åka längre gröna och blåa backar. På det viset verkar Hafjell perfekt. Långa goa gröna pister från toppen och säkert möjligheter för ongarna att svänga in i skogen här och där. Vänta ca 7-8 år så är jag säker på att jag också kommer sitta här och gnälla på alla takboxtåg på 45:an och anläggningarnas fokus på kids överallt :) Då är det säkert bara Norefjell och Nuolja som är fräckt nog 🤣 Ongarna säger Branäs tyvärr ! Jag vet inte hur det generellt sätt är där men under påsken var det så enormt uppkört i pisterna. Det blev puckelpist i varenda backe redan kl 11. Sen är det lite roligt med norska. Sittlift heter alltså stolhiss 🤣 Belyst pist heter lyseløypa 😃 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips, rekommendationer vecka 1 2025
Tillbaka
Topp