Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips samt utrustning för att Topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1146825" data-attributes="member: 14475"><p>Håller inte med dig här. Dessa influencers du pratar om är ofta sponsrade och turar ofta en väldigt liten del av sin tid eller turar för att prestera utför, då blir det tunga grejor. De har sällan ett alternativ när det gäller bindning.</p><p>Normala människor droppar inte stort eller kör störtlopp utför berg o normala fall och speciellt inte med turgrejor.</p><p>Är det skitjobbigt att tura turar folk inte så mkt i allmänhet.</p><p></p><p>Personligen kör jag QST 106 med Shift i system men kan inte påstå att det är försthandsval om jag ska tura.</p><p>Mtn Exlpore 95 (1550g i 177) med ATK SLR Release (ca 150g med platta) funkar för det mesta och jag använder dom både med tyngre 1400g pjäxor och lättare pjäxor.</p><p></p><p>Mitt tips är att inte ha för lätta skidor om du har en pjäxa som väger över 1300g, blir inte kul att åka på. Har du däremot en lättare pjäxa kan du även ha kul på en lättare skida. ATK SLR Release funkar till allt så länge man inte ska åka system med dom =)</p><p></p><p>Som referens väger jag 74kg, åker nog ganska bra och gillar att hoppa och vara i luften.</p><p>Det handlar bara om att anpassa åkningen efter utrustningen så har du kul oavsett vad du köper :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1146825, member: 14475"] Håller inte med dig här. Dessa influencers du pratar om är ofta sponsrade och turar ofta en väldigt liten del av sin tid eller turar för att prestera utför, då blir det tunga grejor. De har sällan ett alternativ när det gäller bindning. Normala människor droppar inte stort eller kör störtlopp utför berg o normala fall och speciellt inte med turgrejor. Är det skitjobbigt att tura turar folk inte så mkt i allmänhet. Personligen kör jag QST 106 med Shift i system men kan inte påstå att det är försthandsval om jag ska tura. Mtn Exlpore 95 (1550g i 177) med ATK SLR Release (ca 150g med platta) funkar för det mesta och jag använder dom både med tyngre 1400g pjäxor och lättare pjäxor. Mitt tips är att inte ha för lätta skidor om du har en pjäxa som väger över 1300g, blir inte kul att åka på. Har du däremot en lättare pjäxa kan du även ha kul på en lättare skida. ATK SLR Release funkar till allt så länge man inte ska åka system med dom =) Som referens väger jag 74kg, åker nog ganska bra och gillar att hoppa och vara i luften. Det handlar bara om att anpassa åkningen efter utrustningen så har du kul oavsett vad du köper :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips samt utrustning för att Topptura
Tillbaka
Topp