Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips/Trick för dedikerad skidverkstad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1302463" data-attributes="member: 26014"><p>Jag skulle också försöka separera underhållsytan och förvaringsytan. Som MnO nämner blir det dammigt och skitigt av sickling och slipning. Ett utsug känns ju såklart lyxigt, men kan ju innebära en dryg och kostnadskrävande installation. </p><p></p><p>Oklart om det är en isolerad del av huset. Men att jobba och förvara grejorna i ett tempererat utrymme hade varit en dröm. Jag står i ett oisolerat garage, vilket är bättre än under bagageluckan på en parkering, men allt blir så mycket trevligare i +15. </p><p></p><p>Jag har byggt ett ställ för skidor där de kan droppa av där smält snö rinner ner i en ränna och sedan samlas upp i en burk. Då håller du golvet torrt. Man vill helst ha skidorna stående, inte liggande.</p><p></p><p>Rejäl bänk, bra skidhållare samt lättillgängligt eluttag som nämnts ovan. </p><p></p><p>Hjälmar förvarar vi på krokar högt upp längs taket, det är oftast en obrukbar yta. </p><p></p><p>Jag hade dessutom älskat ett skotorkställ. </p><p></p><p>Och en gammal radio så man kan lyssna på P1.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1302463, member: 26014"] Jag skulle också försöka separera underhållsytan och förvaringsytan. Som MnO nämner blir det dammigt och skitigt av sickling och slipning. Ett utsug känns ju såklart lyxigt, men kan ju innebära en dryg och kostnadskrävande installation. Oklart om det är en isolerad del av huset. Men att jobba och förvara grejorna i ett tempererat utrymme hade varit en dröm. Jag står i ett oisolerat garage, vilket är bättre än under bagageluckan på en parkering, men allt blir så mycket trevligare i +15. Jag har byggt ett ställ för skidor där de kan droppa av där smält snö rinner ner i en ränna och sedan samlas upp i en burk. Då håller du golvet torrt. Man vill helst ha skidorna stående, inte liggande. Rejäl bänk, bra skidhållare samt lättillgängligt eluttag som nämnts ovan. Hjälmar förvarar vi på krokar högt upp längs taket, det är oftast en obrukbar yta. Jag hade dessutom älskat ett skotorkställ. Och en gammal radio så man kan lyssna på P1. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips/Trick för dedikerad skidverkstad
Tillbaka
Topp