Tips vid köp av boots/bindningar över nätet

demkc

Ny medlem
Tjenare!

Det tar ju inte lång tids surfande på nätet för att upptäcka att utrustning går att hitta bra mycket billigare på amerikanska sajter än här i Sverige. Ska köpa nya boots (givetvis provar jag ut ett par i affär innan jag slår till) och bindningar och tänkte därför spara en hacka genom att beställa dem från någon billig sajt.

Därför undrar jag nu om någon har erfarenhet av detta, bra eller dåliga.
Är det något speciellt man ska tänka på? Skatter och tullavgifter (man vill få det skickat som en gåva eller?), leveranstid, tips på bra sajter, är det en bra ide överhuvudtaget, osv. Allt som kan vara bra att veta innan jag beställer helt enkelt.

Tack på förhand!
/ Matte

hej hopp.. jag köper massor av grejjer från båda Europa och USA...

Den erfarenhet jag haft på en del sajter är att de INTE skickar ex Burton, Oakley etc. de stora märkena för att det finns återförsäljare i Europa som de hänvisar till. (har du en kompis i USA så kan du ju skicka till han och sen så skickar han vidare till dig.)

en del butiker skickar var som helst verkar det som.. har dock inte hittat så många ännu, mest via eBay..

det är väl (om jag inte har fel) 25% moms och 8% tullavgift eller nått.. OM sakerna fastnar i tullen.. fastnar gör saker lite hipp som happ 60-70% av gångerna jag köper från USA fastnar det i tullen..

..

lev tid.. 1-2 veckor typ..

och den stora grejjen.. handla MYCKET så sparar du mycket..

handla helst en bräda, en bindning och en sko.. + kanske jacka å sånt också på en ggn.. då kan du spara massa sköna tusenlappar på nätet när du handlar från usa..

...

du kommer säkert att få massa sköna fina tips här efterhand.

rock on..

/Pinn

pinn sa:
hej hopp.. jag köper massor av grejjer från båda Europa och USA...

Den erfarenhet jag haft på en del sajter är att de INTE skickar ex Burton, Oakley etc. de stora märkena för att det finns återförsäljare i Europa som de hänvisar till. (har du en kompis i USA så kan du ju skicka till han och sen så skickar han vidare till dig.)

en del butiker skickar var som helst verkar det som.. har dock inte hittat så många ännu, mest via eBay..

det är väl (om jag inte har fel) 25% moms och 8% tullavgift eller nått.. OM sakerna fastnar i tullen.. fastnar gör saker lite hipp som happ 60-70% av gångerna jag köper från USA fastnar det i tullen..

..

lev tid.. 1-2 veckor typ..

och den stora grejjen.. handla MYCKET så sparar du mycket..

handla helst en bräda, en bindning och en sko.. + kanske jacka å sånt också på en ggn.. då kan du spara massa sköna tusenlappar på nätet när du handlar från usa..

...

du kommer säkert att få massa sköna fina tips här efterhand.

rock on..

/Pinn
Anledningen till att dem inte skickar Burton grejor är för att dem inte får det för Burton. Dem har olika priser i Usa och Europa och det skulle ställa till det rätt mycket om vi svenskar kunde börja skicka efter grejor från usa med för 60% av priset...

Köpte dock min cstm x samt custom från usa :) Bra att ha en far på affärsresa ibland !

Tillbaka
Topp