Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips vid köp av boots/bindningar över nätet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 360787" data-attributes="member: 44213"><p>hej hopp.. jag köper massor av grejjer från båda Europa och USA... </p><p></p><p>Den erfarenhet jag haft på en del sajter är att de INTE skickar ex Burton, Oakley etc. de stora märkena för att det finns återförsäljare i Europa som de hänvisar till. (har du en kompis i USA så kan du ju skicka till han och sen så skickar han vidare till dig.)</p><p></p><p>en del butiker skickar var som helst verkar det som.. har dock inte hittat så många ännu, mest via eBay..</p><p></p><p>det är väl (om jag inte har fel) 25% moms och 8% tullavgift eller nått.. OM sakerna fastnar i tullen.. fastnar gör saker lite hipp som happ 60-70% av gångerna jag köper från USA fastnar det i tullen..</p><p></p><p>..</p><p></p><p>lev tid.. 1-2 veckor typ.. </p><p></p><p></p><p>och den stora grejjen.. handla MYCKET så sparar du mycket..</p><p></p><p></p><p>handla helst en bräda, en bindning och en sko.. + kanske jacka å sånt också på en ggn.. då kan du spara massa sköna tusenlappar på nätet när du handlar från usa..</p><p></p><p>...</p><p></p><p>du kommer säkert att få massa sköna fina tips här efterhand.</p><p></p><p></p><p>rock on..</p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 360787, member: 44213"] hej hopp.. jag köper massor av grejjer från båda Europa och USA... Den erfarenhet jag haft på en del sajter är att de INTE skickar ex Burton, Oakley etc. de stora märkena för att det finns återförsäljare i Europa som de hänvisar till. (har du en kompis i USA så kan du ju skicka till han och sen så skickar han vidare till dig.) en del butiker skickar var som helst verkar det som.. har dock inte hittat så många ännu, mest via eBay.. det är väl (om jag inte har fel) 25% moms och 8% tullavgift eller nått.. OM sakerna fastnar i tullen.. fastnar gör saker lite hipp som happ 60-70% av gångerna jag köper från USA fastnar det i tullen.. .. lev tid.. 1-2 veckor typ.. och den stora grejjen.. handla MYCKET så sparar du mycket.. handla helst en bräda, en bindning och en sko.. + kanske jacka å sånt också på en ggn.. då kan du spara massa sköna tusenlappar på nätet när du handlar från usa.. ... du kommer säkert att få massa sköna fina tips här efterhand. rock on.. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips vid köp av boots/bindningar över nätet
Tillbaka
Topp