Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1243623" data-attributes="member: 144594"><p>PCs tips är bra, tror jag.</p><p>Kort fundering - är du helt nöjd med dina pjäxor? Kanske kan knäproblem bero på att man har mis-matchat för "snälla", för stora eller för uttänjda pjäxor till ett par hyggligt krävande skidor. Om man inte "får ner kraften" i skidan så känns det i knäna.</p><p>Annars har ju RTM-serien nu utvecklats till Deacon, och de som testar säger att de blivit mer lättåkta samtidigt som prestandan ökat. Om du vill hålla dig "inom familjen" så kanske någon av de litet "mildare" Deacon-skidorna kan passa, och se upp så att du inte väljer för långa. Eller kanske Völkl Kanjo. Jag gillar Deacon80 men du kanske är ute efter något <em>helt </em>annat. Och nu ser jag att du kanske inte vill ha så smala skidor... Jag lämnar ordet vidare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1243623, member: 144594"] PCs tips är bra, tror jag. Kort fundering - är du helt nöjd med dina pjäxor? Kanske kan knäproblem bero på att man har mis-matchat för "snälla", för stora eller för uttänjda pjäxor till ett par hyggligt krävande skidor. Om man inte "får ner kraften" i skidan så känns det i knäna. Annars har ju RTM-serien nu utvecklats till Deacon, och de som testar säger att de blivit mer lättåkta samtidigt som prestandan ökat. Om du vill hålla dig "inom familjen" så kanske någon av de litet "mildare" Deacon-skidorna kan passa, och se upp så att du inte väljer för långa. Eller kanske Völkl Kanjo. Jag gillar Deacon80 men du kanske är ute efter något [I]helt [/I]annat. Och nu ser jag att du kanske inte vill ha så smala skidor... Jag lämnar ordet vidare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Tillbaka
Topp