Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xponent" data-source="post: 1243626" data-attributes="member: 154991"><p>Angående längden så är de onödigt långa just nu. Men det var nog rätt längd för enstaka år sedan när jag kunde utnyttja dem bättre.</p><p></p><p>Jag är nöjd med mina pjäxor. De är inte jättestyva, men för min åkning tror jag de passar. Men jag har inte testat ett par styvare i och för sig. De jag har nu är Fischer rc4 vacuum 110 med en gjuten sula. Jag valde, när jag formade ytterskalet, att ha relativt högt tryck (tight passform) som gör att det i alla fall känns som jag har bra kontroll över skidorna.</p><p></p><p>Vad det sedan gäller midjebredd kan jag inte svära på att jag behöver minst 86 i midja. Men jag har även ett par Salomon XMAX X10 som enligt beskrivningen skulle vara något som kunde passat mig. Men jag gillade dem inte helt enkelt när det var uppkört. Men de har iofs bara 73 i midja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xponent, post: 1243626, member: 154991"] Angående längden så är de onödigt långa just nu. Men det var nog rätt längd för enstaka år sedan när jag kunde utnyttja dem bättre. Jag är nöjd med mina pjäxor. De är inte jättestyva, men för min åkning tror jag de passar. Men jag har inte testat ett par styvare i och för sig. De jag har nu är Fischer rc4 vacuum 110 med en gjuten sula. Jag valde, när jag formade ytterskalet, att ha relativt högt tryck (tight passform) som gör att det i alla fall känns som jag har bra kontroll över skidorna. Vad det sedan gäller midjebredd kan jag inte svära på att jag behöver minst 86 i midja. Men jag har även ett par Salomon XMAX X10 som enligt beskrivningen skulle vara något som kunde passat mig. Men jag gillade dem inte helt enkelt när det var uppkört. Men de har iofs bara 73 i midja. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Tillbaka
Topp