Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xponent" data-source="post: 1243628" data-attributes="member: 154991"><p>De problem jag har med knäna är bl.a. en långvarig PFPS-symptom. Jag fick t.ex. sluta med löpning för ca 20 år sedan. Jag har också en tendens att få hopparknä samt att jag på senare år utvecklat artros. För att förhindra förfallet kör jag två benpass på gymmet i veckan enligt ett program som en Idrottsskadeklinik tagit fram åt mig. Dock med inriktningen att jag kan fortsätta cykelträning.</p><p></p><p>Vad det gäller tekniken finns det såklart mycket att jobba på. Dock är det när jag kör (relativt) snabbt och på skär som jag får ont, precis så som det är tänkt att skidan ska användas. Jag har bl.a. tagit en del privatlektioner genom åren för att utvecklas och det har ju hjälpt det med tekniken. Jag har dock inte tiden att spendera flera veckor i fjällen och nöta teknik, det landar istället på ca 10-15 dagar per år fördelat på tre tillfällen. Med det sagt tror jag inte att det beror på att jag försöker vrida skidan som jag får ont. </p><p></p><p>Både Kanjo och Line Sick Day ser ju intressanta ut. Det svåra är att få testa liknande skidor innan köp. Eller så får man köpa och hoppas. Jag hade hoppats på Kendon som jag hyrde förra säsongen skulle vara något jag var ute efter, men jag var inte nöjd med den då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xponent, post: 1243628, member: 154991"] De problem jag har med knäna är bl.a. en långvarig PFPS-symptom. Jag fick t.ex. sluta med löpning för ca 20 år sedan. Jag har också en tendens att få hopparknä samt att jag på senare år utvecklat artros. För att förhindra förfallet kör jag två benpass på gymmet i veckan enligt ett program som en Idrottsskadeklinik tagit fram åt mig. Dock med inriktningen att jag kan fortsätta cykelträning. Vad det gäller tekniken finns det såklart mycket att jobba på. Dock är det när jag kör (relativt) snabbt och på skär som jag får ont, precis så som det är tänkt att skidan ska användas. Jag har bl.a. tagit en del privatlektioner genom åren för att utvecklas och det har ju hjälpt det med tekniken. Jag har dock inte tiden att spendera flera veckor i fjällen och nöta teknik, det landar istället på ca 10-15 dagar per år fördelat på tre tillfällen. Med det sagt tror jag inte att det beror på att jag försöker vrida skidan som jag får ont. Både Kanjo och Line Sick Day ser ju intressanta ut. Det svåra är att få testa liknande skidor innan köp. Eller så får man köpa och hoppas. Jag hade hoppats på Kendon som jag hyrde förra säsongen skulle vara något jag var ute efter, men jag var inte nöjd med den då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tipsa mig om vilken skida som skulle passa mig - "nedgradering" till mer "lättåkt" skida
Tillbaka
Topp