Tjacka lagg på ebay???

Tjacka lagg på ebay???
399 EUR blir runt 3500 spänn, lite frakt på det och man landar ändå under fyratusenlappen. Nån som kört nya azteken? Verkar bra enligt "pressen".

Tjacka lagg på ebay???
Ebay från staterna?

Isåfall kan du nog glömma en femhundring i frakt.
Lite oflyt så har du moms och tull på dina lagg också.
Då är dom helt plötsligt inte så billiga som du trodde från början.
Och som en liten bonus så har du oftast en sämre garanti om det ens finns
någon sådan. Om det mot all förmodan skulle finnas en så står du för frakten fram och
tillbaka och det blir ju en peng det också..

Betalade cirka 1400:- plus moms och tull på en bräda jag köpte för något är sedan
och det slutade med att brädan blev några hundralappar billigare fast utan garanti.

Så mitt svar är nog att det inte är värt det.

Om du nu vinner auktionen! =)

Tjacka lagg på ebay???
Om du kikar så skrev jag ebay.DE = tyskland, och angav priset i EUR. Detta borde indikera att det inte handlar om staterna... utan inom EU. Kanske innebär det ändå ytterligare kostnader?

Tjacka lagg på ebay???
Sen TOLKAR jag (tyskan e inte perfekt) som om det inte är någon auktion utan en sportaffär i tyskland som säljer via (använder som webshop) ebay

Tjacka lagg på ebay???
Vettefan, men när det gäller garantier SKALL det inte vara någon skillnad eftersom EU betraktas som en marknad (så är det med bilar tex) Sen kan det ju vara lite jobb (i verkligheten...) med att övertyga någon att hälpa till men en eventuell reklamation.

Tjacka lagg på ebay???
Mmmm..

Får nog sluta köpa mina linser på nätet, dom verkar inte funka som dom skall.
.DE gick mig helt förbi, likaså EUR. Well, tips om bra optiker dårå...

Tjacka lagg på ebay???
Hej..
Tycker du gör jävligt bra i att beställa dom genast... Innom EU betalar du absolut inga extra avgifter förutom frakten.
Eu har också vissa bestämmelser för garanti, jag är hyfsat säker på att det er ett år som gäller på de flesta prylar.. pluss att all garanti går via tillvärkaren, altså spelar det ingen roll vart du köper dom. Om du skulle få problem med dom går du bara till en scott återförsäljare o ber dom skicka, (du kan åka på frakten till o från fabrik om du har otur).
Har själv beställt en del prylar ifrån tyskland och det har funkat MYCKET bra. (det tog exakt 5 arbetsdagar för mina lagg) pluss att tyskar er ett mycket städat o ordnat folk(inte i pisten, där borde det inte vara nån als)därför tycker jag att du gör helt rett i att beställa.
prova www.sport-conrad.de om du vill ha nåt annat. dom har inte aztec men mycket annat fint pluss att du kan få alla skidorna med olika bindningar (paketpris) för ett bra pris.

(Hade gott)

Tillbaka
Topp