Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjej-åkta???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HotDamnSara" data-source="post: 27816" data-attributes="member: 9996"><p>självklart är det ju skillnader mellan män & kvinnor. </p><p>missförstå mig rätt ifall ni tycker jag säger emot mig själv... men det kommer man ju inte ifrån. </p><p></p><p>men vad jag tror så är det så att skillnaderna som anses finnas, och väl förmodligen i de flesta fall tyvärr finns, mellan tjejers & killars sätt att tänka & bete sig inte kan sägas vara naturliga. de är ett resultat & ett påfund av samhället genom tiderna... & dessa skillnader har ju historiskt sett bidragit (& fortsätter bidra) till förtryck av kvinnor & en jävla massa skit... </p><p>men vi göra något åt det, ändra på saker & ting & skapa rättvisa. </p><p></p><p>vad gäller uttrycket tjej-åkta så är det fint att se att det inte är ett självklart vedertaget uttryck, det var väl det jag trodde, eller i alla fall hoppades på. </p><p></p><p>& ni som någon gång använt uttrycket, eller reflekterat över det, eller ens reflekterat över skillnader mellan könen, hoppas ni tänker till & till att börja med inte använder just uttrycket tjej-åkta/tjej-körd/whatever... för då har vi i alla fall tagit ett litet steg på den långa mödosamma vandringen mot en friare, vackrare & mer tolerant värld...!!</p><p></p><p></p><p>/Sara</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HotDamnSara, post: 27816, member: 9996"] självklart är det ju skillnader mellan män & kvinnor. missförstå mig rätt ifall ni tycker jag säger emot mig själv... men det kommer man ju inte ifrån. men vad jag tror så är det så att skillnaderna som anses finnas, och väl förmodligen i de flesta fall tyvärr finns, mellan tjejers & killars sätt att tänka & bete sig inte kan sägas vara naturliga. de är ett resultat & ett påfund av samhället genom tiderna... & dessa skillnader har ju historiskt sett bidragit (& fortsätter bidra) till förtryck av kvinnor & en jävla massa skit... men vi göra något åt det, ändra på saker & ting & skapa rättvisa. vad gäller uttrycket tjej-åkta så är det fint att se att det inte är ett självklart vedertaget uttryck, det var väl det jag trodde, eller i alla fall hoppades på. & ni som någon gång använt uttrycket, eller reflekterat över det, eller ens reflekterat över skillnader mellan könen, hoppas ni tänker till & till att börja med inte använder just uttrycket tjej-åkta/tjej-körd/whatever... för då har vi i alla fall tagit ett litet steg på den långa mödosamma vandringen mot en friare, vackrare & mer tolerant värld...!! /Sara [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjej-åkta???
Tillbaka
Topp