Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjej-åkta???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HotDamnSara" data-source="post: 27824" data-attributes="member: 9996"><p>nej, det handlar inte om tjejers vikt heller. </p><p></p><p>det jag väl vill få fram i den här diskussionen är främst att det är farligt att generalisera. så sluta med det.</p><p></p><p>vill man berätta att man som tjej har åkt försiktigt på & hanterat ett par skidor väl, berätta att dom är i fint skick, inte repade/skadade/med mindre "flex"/vadsomhelst, då skriver man helt enkelt just det. man skriver inte att de är tjejåkta. skulle t ex jag vilja säga att ett par skidor är åkta av mig så kan jag skriva att de är sara-åkta & förklara vad det innebär när jag åker skidor. eller i mitt fall kan jag till & med skriva att de är tjejåkta, eftersom jag är tjej, MEN sedan förklara vad det innebär i just det här fallet.</p><p></p><p>det finns hundratusentals tjejer som åker skidor & lika många olika sätt att åka på & behandla ett par skidor. därför går det inte att säga att ett par skidor är tjejåkta & mena att de är behandlade på ett visst sätt.</p><p>på samma sätt kan man inte säga att ett par skidor är killåkta. </p><p>lika lite som man kan påstå att ett par skidor är människo-åkta...</p><p></p><p>som sagt. det handlar om generalisering. & sånt kan vara riktigt riktigt illa.</p><p></p><p>ni förstår var jag vill komma, hoppas jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HotDamnSara, post: 27824, member: 9996"] nej, det handlar inte om tjejers vikt heller. det jag väl vill få fram i den här diskussionen är främst att det är farligt att generalisera. så sluta med det. vill man berätta att man som tjej har åkt försiktigt på & hanterat ett par skidor väl, berätta att dom är i fint skick, inte repade/skadade/med mindre "flex"/vadsomhelst, då skriver man helt enkelt just det. man skriver inte att de är tjejåkta. skulle t ex jag vilja säga att ett par skidor är åkta av mig så kan jag skriva att de är sara-åkta & förklara vad det innebär när jag åker skidor. eller i mitt fall kan jag till & med skriva att de är tjejåkta, eftersom jag är tjej, MEN sedan förklara vad det innebär i just det här fallet. det finns hundratusentals tjejer som åker skidor & lika många olika sätt att åka på & behandla ett par skidor. därför går det inte att säga att ett par skidor är tjejåkta & mena att de är behandlade på ett visst sätt. på samma sätt kan man inte säga att ett par skidor är killåkta. lika lite som man kan påstå att ett par skidor är människo-åkta... som sagt. det handlar om generalisering. & sånt kan vara riktigt riktigt illa. ni förstår var jag vill komma, hoppas jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjej-åkta???
Tillbaka
Topp