Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tjej köpa bräda första gången
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1027972" data-attributes="member: 77701"><p>Jag tycker att det funkar utmärkt iallafall. En sak som påverkar piståkning är om det är en direktionell bräda eller en true twin. True twin är symmetrisk (bättre om om man ska åka/landa switch) och direktionell har lite längre och ibland bredare nos vilket gör den bättre att åka "framlänges" på.</p><p></p><p>Jag kör på en Burton Feather, en av deras "instegsbrädor" (tjejmodell) och den funkar bra för mig. Jag är inte så duktig att jag känner stor skillnad mellan den och någon annan, men har du inte större fötter än 38 finns det ingen anledning för dig att inte ha en tjejbräda. En för bred bräda blir trögsvängd i pist. Eller ja, jag har haft killbrädor några gånger när jag hyrt och jag har upplevt det som bökigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1027972, member: 77701"] Jag tycker att det funkar utmärkt iallafall. En sak som påverkar piståkning är om det är en direktionell bräda eller en true twin. True twin är symmetrisk (bättre om om man ska åka/landa switch) och direktionell har lite längre och ibland bredare nos vilket gör den bättre att åka "framlänges" på. Jag kör på en Burton Feather, en av deras "instegsbrädor" (tjejmodell) och den funkar bra för mig. Jag är inte så duktig att jag känner stor skillnad mellan den och någon annan, men har du inte större fötter än 38 finns det ingen anledning för dig att inte ha en tjejbräda. En för bred bräda blir trögsvängd i pist. Eller ja, jag har haft killbrädor några gånger när jag hyrt och jag har upplevt det som bökigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tjej köpa bräda första gången
Tillbaka
Topp