Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tjej, Lotus 120 och...Marker Duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 417653" data-attributes="member: 15321"><p>Lite OT men ändå.</p><p></p><p>Åker mestadels telis men hyrde förra veckan randonné-utrustning för en tur i en dal mellan Serre Che och La Grave (Vallon di Fontinel - fin nybörjartur 1600-2950 m). Polarn gick på sina vanliga Scratch med trekkers och orkade med riktigt bra men fan va gött det var för mig - uppåt! Utrustningen var ju hur lätt som helst och när det blev brant och isigt klickade jag bara i skarknivarna. Neråt kändes hoppet mellan mina egna Atua (96mm) med alpinpjäxor och mjukfladdriga Randoskidor (65 mm?) med ganska låga randoskor dock jäddrigt stort på den bristande skaren. Polarn njöt av åket i den orörda dalen med obegränsat med linjer medan jag själv jagade runt efter o-kartong. Efter ett tag hittade men balansen (och mjuksnön) något så när men kontentan är att det är ju två helt olika inriktningar. Många höjdmeter - komma högt upp utan att slita hund kontra att gå lite färre höjdmetrar och njuta mer av åkningen utför. Där finns inget rätt eller fel där (i min värld) bägge varianterna har sin charm men det går ju att välja turer efter utrustning så mitt tips till dom som står som åsnan mellan hötapparna är att vara ärlig mot dig själv. Sen är nog Telisar ändå bäst i slutändan (lätt uppför / kul utför)</p><p>/Matte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 417653, member: 15321"] Lite OT men ändå. Åker mestadels telis men hyrde förra veckan randonné-utrustning för en tur i en dal mellan Serre Che och La Grave (Vallon di Fontinel - fin nybörjartur 1600-2950 m). Polarn gick på sina vanliga Scratch med trekkers och orkade med riktigt bra men fan va gött det var för mig - uppåt! Utrustningen var ju hur lätt som helst och när det blev brant och isigt klickade jag bara i skarknivarna. Neråt kändes hoppet mellan mina egna Atua (96mm) med alpinpjäxor och mjukfladdriga Randoskidor (65 mm?) med ganska låga randoskor dock jäddrigt stort på den bristande skaren. Polarn njöt av åket i den orörda dalen med obegränsat med linjer medan jag själv jagade runt efter o-kartong. Efter ett tag hittade men balansen (och mjuksnön) något så när men kontentan är att det är ju två helt olika inriktningar. Många höjdmeter - komma högt upp utan att slita hund kontra att gå lite färre höjdmetrar och njuta mer av åkningen utför. Där finns inget rätt eller fel där (i min värld) bägge varianterna har sin charm men det går ju att välja turer efter utrustning så mitt tips till dom som står som åsnan mellan hötapparna är att vara ärlig mot dig själv. Sen är nog Telisar ändå bäst i slutändan (lätt uppför / kul utför) /Matte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tjej, Lotus 120 och...Marker Duke?
Tillbaka
Topp