Tjej Snowboard storlek och vilken?

  • Trådstartare Trådstartare Deleted member 61657
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 61657

Guest
Tjej Snowboard storlek och vilken?
Hej jag och min tjej ska till åre i vinter och göra våran första sesång, och har en fråga.

Det är så att hon åker Snowboard men kan inte så mycket om vad man ska ha för någon och vilken längde, bindningar med mera,

så min fråga är, har ni några bra förslag på vad för bräda och bindningar hon ska köpa in för sesången,

Åker: Över allt på berget men kanske lite vinkel åt park
Längd: 158
Åk kunskap: Nybörgare

Är jätte taksam över alla svar.
Mvh: Per
 
Senast redigerad av en moderator:
Tjej Snowboard storlek och vilken?
Det är ju ganska beroende på hur mkt man väger vilken längd på brädan man ska ha. Om ni ska till åre kan ni ju shoppa på plats, finns kunnigt folk där som kan ge tips. Man kan ju även provåka några hyrbrädor och se vad man gillar.
 
Tjej Snowboard storlek och vilken?
Det är det jag menar med att vi inte vet vad hon ska ha för längd eller så, hon kan inget om sånt och jag är insnöad på skidor :D
vi hade tänkt köpa på internett för att få det biligare
hon väger ~60
 
Tjej Snowboard storlek och vilken?
burton feather känns som en passande bräda, kolla i första tråden och klura på längden själv, vissa vill ju ha en kortare bräda, eller längre osv
 
Tjej Snowboard storlek och vilken?
körde en forum star 146 säsongen 08/09 och jag är 163 och var jätte nöjd, den fungerade utmärkt över hela berget och var härligt mjuk. blev mest park med den sen då jag valde att köra på en lib tech TRS 148 till pow. ska komplettera den med en kortare twin till parken nästa säsong och sälja 146an. men kör på ett mellanting om ni inte vill ha två brädor. (kan tyckas onödigt..men det är ju en smak sak) ...144? om hon är 158???
 
Tjej Snowboard storlek och vilken?
okey kajsalisa-r tack så mycket för svaret.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp