Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tjej som behöver hjälp att köpa bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 811531" data-attributes="member: 29149"><p>Jag svarar till TS (Emm)</p><p></p><p>Jag har nyligen lärt min hustru att åka bräda och hon väger ungefär som dig (kanske 1-2 kg mer) men är längre (178). Jag ville att hon skulle ha en bra bräda att utvecklas på då jag tror att det är de minst duktiga åkarna som behöver bäst anpassade brädor (vilket även gör att priset brukar skjuta i höjden något). Jag valde att ställa henne på en lite längre bräda än vad många skulle rekommenderat (156), däremot inte alltför hård, jag ville att hon skulle ha hjälpen av rocker för puder och den typ av isgrepp som MTX ger. En lite längre men inte alltför hård bräda tycker jag ger kombinationen av bra pistegenskaper och bra puderegenskaper men kan kännas lite otympligare i parken. Jag tycker att en längre men lite mjukare bräda är mkt mer allround än en hårdare kortare. </p><p></p><p>Jag var inne och pratade en del i "kunniga" butiker (läs: inte Stadium, etc) men även där är säljarna oftast helt insnöade på att sälja billigare brädor till medelgoda åkare. Jag tror som sagt att det är fel strategi och att man blir bättre snabbare på en riktigt bra bräda. Givetvis är detta dock helt ointressant om man inte har råd med det.</p><p></p><p>Vårt val blev en skate banan (Lib Tech) och jag kan nu säga att jag valde rätt typ av bräda. Hon har fått köra en del på sämre brädor också men hennes teknik är bättre på bananen och då har hon roligare. Själv har jag blivit lite sugen på en egen rockerbräda (men är rätt nöjd med min Locust (TBT)).</p><p></p><p>Tjejbrädor och tjejskidor har jag tyvärr dåliga erfarenheter av. Jag tror att det har blivit bättre på senare år men ofta är det lite enklare brädor, lite mjukare och lite könsrolls-sterotyp grafik. Välj bräda efter recensioner och tips - inte efter hur företaget valt att marknadsföra den!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 811531, member: 29149"] Jag svarar till TS (Emm) Jag har nyligen lärt min hustru att åka bräda och hon väger ungefär som dig (kanske 1-2 kg mer) men är längre (178). Jag ville att hon skulle ha en bra bräda att utvecklas på då jag tror att det är de minst duktiga åkarna som behöver bäst anpassade brädor (vilket även gör att priset brukar skjuta i höjden något). Jag valde att ställa henne på en lite längre bräda än vad många skulle rekommenderat (156), däremot inte alltför hård, jag ville att hon skulle ha hjälpen av rocker för puder och den typ av isgrepp som MTX ger. En lite längre men inte alltför hård bräda tycker jag ger kombinationen av bra pistegenskaper och bra puderegenskaper men kan kännas lite otympligare i parken. Jag tycker att en längre men lite mjukare bräda är mkt mer allround än en hårdare kortare. Jag var inne och pratade en del i "kunniga" butiker (läs: inte Stadium, etc) men även där är säljarna oftast helt insnöade på att sälja billigare brädor till medelgoda åkare. Jag tror som sagt att det är fel strategi och att man blir bättre snabbare på en riktigt bra bräda. Givetvis är detta dock helt ointressant om man inte har råd med det. Vårt val blev en skate banan (Lib Tech) och jag kan nu säga att jag valde rätt typ av bräda. Hon har fått köra en del på sämre brädor också men hennes teknik är bättre på bananen och då har hon roligare. Själv har jag blivit lite sugen på en egen rockerbräda (men är rätt nöjd med min Locust (TBT)). Tjejbrädor och tjejskidor har jag tyvärr dåliga erfarenheter av. Jag tror att det har blivit bättre på senare år men ofta är det lite enklare brädor, lite mjukare och lite könsrolls-sterotyp grafik. Välj bräda efter recensioner och tips - inte efter hur företaget valt att marknadsföra den! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tjej som behöver hjälp att köpa bräda
Tillbaka
Topp