Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
tjej twintips duger k2 disorderly?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fiddeponken" data-source="post: 606723" data-attributes="member: 69530"><p>i rätt längd tror jag att disoderly är att bra val. De är sjukt mjuka. kör på dem själv. det enda negativa jag kan se me dem är att de slits lätt på ovansidan precis som alla andra k2 skidor. Om de funkar bra i pisten är en annan fråga. </p><p></p><p>Det beror på hur hårt och aggresivt du åker. eftersom de har radie 26 så svänger den inte jättesnabbt när du åker på skär. men sladdar du ner för backen så funkar den tror jag. Ett annat tips är ju scott p3 som är bra i både park och pist. men den är inte lika mjuk! Skidor och bindningar får du oftast i paket. sällan du köper endast skidor. Se dock upp för vilka bindningar du får med. Jag rekomenderar inte marker 11. Däremot marker Griffon är en bra bindning. Du behöver ingen "värstingbindning" heller eftersom du är så lätt. så upp till din 12 räcker för dig.!</p><p></p><p>K2 Disoderly måste du i princip mittmontera eftersom den är helt symetrisk. Vilket innebär att den är lika bred bak som fram. Så om du bakmonterar den blir det helknas. Men det funkar att åka pist med mitt också. efter några åk så kännde iallafall inte jag så speciell stor skillnad. </p><p></p><p>Jag är inte insatt så mycket i rocker. Men jag vet att skidan är böjd mer. Alltså att den är lite som en ostbåge för att flyta bättre i puder. detta försvårar piståkandet eftersom du inte har lika mycket kontakt med snön som en "vanlig" skida utan rocker.</p><p></p><p>Hoppas detta var till hjälp.!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fiddeponken, post: 606723, member: 69530"] i rätt längd tror jag att disoderly är att bra val. De är sjukt mjuka. kör på dem själv. det enda negativa jag kan se me dem är att de slits lätt på ovansidan precis som alla andra k2 skidor. Om de funkar bra i pisten är en annan fråga. Det beror på hur hårt och aggresivt du åker. eftersom de har radie 26 så svänger den inte jättesnabbt när du åker på skär. men sladdar du ner för backen så funkar den tror jag. Ett annat tips är ju scott p3 som är bra i både park och pist. men den är inte lika mjuk! Skidor och bindningar får du oftast i paket. sällan du köper endast skidor. Se dock upp för vilka bindningar du får med. Jag rekomenderar inte marker 11. Däremot marker Griffon är en bra bindning. Du behöver ingen "värstingbindning" heller eftersom du är så lätt. så upp till din 12 räcker för dig.! K2 Disoderly måste du i princip mittmontera eftersom den är helt symetrisk. Vilket innebär att den är lika bred bak som fram. Så om du bakmonterar den blir det helknas. Men det funkar att åka pist med mitt också. efter några åk så kännde iallafall inte jag så speciell stor skillnad. Jag är inte insatt så mycket i rocker. Men jag vet att skidan är böjd mer. Alltså att den är lite som en ostbåge för att flyta bättre i puder. detta försvårar piståkandet eftersom du inte har lika mycket kontakt med snön som en "vanlig" skida utan rocker. Hoppas detta var till hjälp.! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
tjej twintips duger k2 disorderly?
Tillbaka
Topp