Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjejer i Globen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KimBorn" data-source="post: 56773" data-attributes="member: 35225"><p>Hej alla,</p><p>Jag är en av arrangörerna och har precis tagit del av diskussionen som förs här och vill ge våra tankar kring ämnet. </p><p></p><p>Först och främst vill jag be om ursäkt för att arrangemanget tolkas som nedvärderande mot kvinnor. </p><p></p><p>Som ni har berört i diskussionen så finns det en anledning att dom fanns på plats. Anledningen till att vi tog dit tjejerna var att vi ville göra åkarna till superstjärnor och tog idéérna från Formula 1 och proffsboxning där det ofta florerar tjejer tillsammans med sportutövarna. Om detta är rätt eller fel får vi titta över och ta ställning till. </p><p></p><p>Att dom fick den exponering som dom fick under eventet är en miss från vår sida. Redan efter lördagens event så hade vi en diskussion inom ledningen samt med speakers, där vi tydligt markerade vårt missnöje mot sättet som slitz-tjejerna hamnade i fokus. Det är trots allt sporten vi vill framhävda. Tyvärr så gick inte budskapet fram tydligt nog, så att även under söndagen så blev det en allt för stor fokusering på tjejerna. </p><p></p><p>Detta är första gången vi gör ett så här stort event, och vi har mycket kvar att lära. Åkarna tyckte att tävlingen var super och samtliga vill komma tillbaka nästa år. Och precis som Svanberg sa i sin krönika på sporten på söndagen, så har vi tagit sporten till en ny nivå. Det är det som är vår ambition. Att bygga sporten, göra bra tävlingar och att erbjuda alla en spektakulär upplevelse där vi har möjlighet att träffs och ha kul under en helg i höstrusket. </p><p></p><p>Men... som jag sagt tidigare. Vi tar tacksamt emot kritik, tips och idéer hur vi kan bli bättre nästa år när vi kör den 13-14:e november 2004. Maila gärna till info@megaevents.com </p><p></p><p>Tjo</p><p>Kim Born, MegaEventsGlobal</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KimBorn, post: 56773, member: 35225"] Hej alla, Jag är en av arrangörerna och har precis tagit del av diskussionen som förs här och vill ge våra tankar kring ämnet. Först och främst vill jag be om ursäkt för att arrangemanget tolkas som nedvärderande mot kvinnor. Som ni har berört i diskussionen så finns det en anledning att dom fanns på plats. Anledningen till att vi tog dit tjejerna var att vi ville göra åkarna till superstjärnor och tog idéérna från Formula 1 och proffsboxning där det ofta florerar tjejer tillsammans med sportutövarna. Om detta är rätt eller fel får vi titta över och ta ställning till. Att dom fick den exponering som dom fick under eventet är en miss från vår sida. Redan efter lördagens event så hade vi en diskussion inom ledningen samt med speakers, där vi tydligt markerade vårt missnöje mot sättet som slitz-tjejerna hamnade i fokus. Det är trots allt sporten vi vill framhävda. Tyvärr så gick inte budskapet fram tydligt nog, så att även under söndagen så blev det en allt för stor fokusering på tjejerna. Detta är första gången vi gör ett så här stort event, och vi har mycket kvar att lära. Åkarna tyckte att tävlingen var super och samtliga vill komma tillbaka nästa år. Och precis som Svanberg sa i sin krönika på sporten på söndagen, så har vi tagit sporten till en ny nivå. Det är det som är vår ambition. Att bygga sporten, göra bra tävlingar och att erbjuda alla en spektakulär upplevelse där vi har möjlighet att träffs och ha kul under en helg i höstrusket. Men... som jag sagt tidigare. Vi tar tacksamt emot kritik, tips och idéer hur vi kan bli bättre nästa år när vi kör den 13-14:e november 2004. Maila gärna till info@megaevents.com Tjo Kim Born, MegaEventsGlobal [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tjejer i Globen!
Tillbaka
Topp