Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockisens Guide till McDonalds
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sairas" data-source="post: 802134" data-attributes="member: 87274"><p>Tycker klart att det är en dålig idé med en McD (som vi kallar det i Danmark) på skidorter. Varför? Ja, då måste jag väl egentligen börja med min barndom..</p><p></p><p>Jo då, när jag var barn var en visit på McD en sällsynthet. Det var alltid någon speciel anledning om man skulle ha något därifrån, och med min mamma så var det enbart milkshake vi köpte därifrån, för det var det enda hon tyckte var gott. Och där undrar jag med, varför är maskinen alltid sönder? Borde dom kanske investera i en maskin som håller längre, eller handlar det bara om att \"dom på mörka sidan\" inte kan, eller har förstånd på att sköta den ordentligt? Mera spännande är det också att samma problem är i Sverige. Menar att jag aldrig har upplevt det utomlands. Kanske flax? Nåmen, hur som helst. Min mamma var alltså inte en förspråkare för McD.. Så i Danmark var det ungefär aldrig att jag fick något från stället med den skrämmande rödhåriga mannen.. Men när vi fick, var det lite speciellt och extra ordinärt, ofta kopplat i hop med att åka rullskridskor till den lokala Maccen (saknar mina side-by-sides och varför går det inte att köpa såna någonstanns mera?) </p><p></p><p>Däremot när jag befann mig i Finland, hände det då och då att vi med min far tog en sväng med bilen och beställde antingen drive through eller inne på restauranten. Lite oftare än med min mamma, men ända så sällan att det var speciellt. Och en hel meny, som helt liten happy meal, och senare riktiga menyer. Då var det egentligen också mycket lättare att beställa en meny. Nu för tiden får man tie frågor om det skall vara med extra det ena och det andra, och för fem kronor mera kan jag få lite till någonting, som sedan är tie valmöjligheter mera.. Så om man är på den mörka sidan skall man inte klaga på kunderna för att dom inte vet vad dom vill ha - när jag beställer en Stor McFeast meny, är det en stor McFeast och inte en stor pluss extra fries och morötter vid sidan. I mina äldre dagar väljer jag helt klart kebab, eller falafel, med massor av vitlök och chili så att jag håller på att döda folk omkring mig med min andedräkt. McD äter jag ungefär endast när jag är utomlands, för då orkar jag inte alltid satsa på den lokala lumska pizza/kebab/burger.</p><p>Hursomhelst, i Finland, med faren min, var det alltid i bil vi for till McD. Roadtrip! Något av det bästa som finns. </p><p></p><p>Så för mig är McD alltså förkopplat med roadtrip och någonting speciellt. Så, om McD skulle börja dyka upp vid alla sortens skidorter skulle jag mista det som just är roligt med McD. För jag vet att jag skulle besöka stället för ofta med tanke på konsumeringen av alkohol. </p><p>Något som är oerhört roligt att göra på säsong, är att fara på en liten roadtrip, var man får skratta, ha det roligt, och lyssna på musik, och vara så ivrig på att få sätta tänderna i en burgermeny. Göra en MACATTACK! (Var man är dom där \"irriterande\" grupperna som beställer var för sig och med milkshake i stället för cola osv. och allt skall leveras samtidigt.) Och eventuellt om någon annan har varit nere i dalen och hämtat McD så är det också en fantastisk upplevelse att sätta tänderna i en mikro uppvärmd cheeseburger.</p><p>Någonting speciellt.</p><p></p><p>En traumatisk upplevelse var dengången jag hade lite pengar i fickan och skulle köpa mig en cheeseburger i McD och blev glömd, så ung som jag var, vågade jag inte klaga på att det hade gått över 40 minuter och att många andra hade fått deras stora meny beställningar fast dom stod bakom mig i kön. Han på den mörka sidan gav ingen ursäkt efter att jag, efter över 40 minuter, for och sa att jag inte hade fått min cheeseburger ännu. Så traumatisk att jag helt och hållet inte kan tro på det ännu fast att det är många år sedan. </p><p></p><p>Tycker klart att burgaren skall vara med gurka. Om folk inte vill har gurkskivorna kan dom ju bara ge dom åt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sairas, post: 802134, member: 87274"] Tycker klart att det är en dålig idé med en McD (som vi kallar det i Danmark) på skidorter. Varför? Ja, då måste jag väl egentligen börja med min barndom.. Jo då, när jag var barn var en visit på McD en sällsynthet. Det var alltid någon speciel anledning om man skulle ha något därifrån, och med min mamma så var det enbart milkshake vi köpte därifrån, för det var det enda hon tyckte var gott. Och där undrar jag med, varför är maskinen alltid sönder? Borde dom kanske investera i en maskin som håller längre, eller handlar det bara om att \"dom på mörka sidan\" inte kan, eller har förstånd på att sköta den ordentligt? Mera spännande är det också att samma problem är i Sverige. Menar att jag aldrig har upplevt det utomlands. Kanske flax? Nåmen, hur som helst. Min mamma var alltså inte en förspråkare för McD.. Så i Danmark var det ungefär aldrig att jag fick något från stället med den skrämmande rödhåriga mannen.. Men när vi fick, var det lite speciellt och extra ordinärt, ofta kopplat i hop med att åka rullskridskor till den lokala Maccen (saknar mina side-by-sides och varför går det inte att köpa såna någonstanns mera?) Däremot när jag befann mig i Finland, hände det då och då att vi med min far tog en sväng med bilen och beställde antingen drive through eller inne på restauranten. Lite oftare än med min mamma, men ända så sällan att det var speciellt. Och en hel meny, som helt liten happy meal, och senare riktiga menyer. Då var det egentligen också mycket lättare att beställa en meny. Nu för tiden får man tie frågor om det skall vara med extra det ena och det andra, och för fem kronor mera kan jag få lite till någonting, som sedan är tie valmöjligheter mera.. Så om man är på den mörka sidan skall man inte klaga på kunderna för att dom inte vet vad dom vill ha - när jag beställer en Stor McFeast meny, är det en stor McFeast och inte en stor pluss extra fries och morötter vid sidan. I mina äldre dagar väljer jag helt klart kebab, eller falafel, med massor av vitlök och chili så att jag håller på att döda folk omkring mig med min andedräkt. McD äter jag ungefär endast när jag är utomlands, för då orkar jag inte alltid satsa på den lokala lumska pizza/kebab/burger. Hursomhelst, i Finland, med faren min, var det alltid i bil vi for till McD. Roadtrip! Något av det bästa som finns. Så för mig är McD alltså förkopplat med roadtrip och någonting speciellt. Så, om McD skulle börja dyka upp vid alla sortens skidorter skulle jag mista det som just är roligt med McD. För jag vet att jag skulle besöka stället för ofta med tanke på konsumeringen av alkohol. Något som är oerhört roligt att göra på säsong, är att fara på en liten roadtrip, var man får skratta, ha det roligt, och lyssna på musik, och vara så ivrig på att få sätta tänderna i en burgermeny. Göra en MACATTACK! (Var man är dom där \"irriterande\" grupperna som beställer var för sig och med milkshake i stället för cola osv. och allt skall leveras samtidigt.) Och eventuellt om någon annan har varit nere i dalen och hämtat McD så är det också en fantastisk upplevelse att sätta tänderna i en mikro uppvärmd cheeseburger. Någonting speciellt. En traumatisk upplevelse var dengången jag hade lite pengar i fickan och skulle köpa mig en cheeseburger i McD och blev glömd, så ung som jag var, vågade jag inte klaga på att det hade gått över 40 minuter och att många andra hade fått deras stora meny beställningar fast dom stod bakom mig i kön. Han på den mörka sidan gav ingen ursäkt efter att jag, efter över 40 minuter, for och sa att jag inte hade fått min cheeseburger ännu. Så traumatisk att jag helt och hållet inte kan tro på det ännu fast att det är många år sedan. Tycker klart att burgaren skall vara med gurka. Om folk inte vill har gurkskivorna kan dom ju bara ge dom åt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockisens Guide till McDonalds
Tillbaka
Topp