Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 914893" data-attributes="member: 32948"><p>Hehe, verkar som du behöver tröst-konsumera för att fylla någon slags tomrum? </p><p>Jag rekommenderar dg att ringa farbror barbro: </p><p>[MEDIA=youtube]clHfc-WsM_g[/MEDIA]</p><p></p><p></p><p>Utsökt fråga! </p><p>Jag kör själv den och är handen på hjärtat väldigt imponerad av mångsidigheten. Men mångsidig betyder också "inte bäst på något". Vad folk glömmer med en skidor i den klassen (fempunktsskidor), är att den inte är 100% på något. Den har <em>inte</em> det där helt otroliga flytet i pudret. Den är <em>inte</em> superstabil i hastigheter över mach 2. (Dock, är pistegenskaperna i den här klassen så bra att renodlade pistskidor ofta blir överflödiga - och i vissa fall till och med får storstryk)</p><p>Slutsats? Det finns ingen one-quiver skida, men fempunktslagg kan reducera din skidarsenal rejält. </p><p></p><p>Enligt min åsikt klarar man sig på en allround 5-punktsskida samt en megafeting. Skidvalet blir enkelt, svedan i plånboken lindras och det blir lättare att resa med sin utrustning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 914893, member: 32948"] Hehe, verkar som du behöver tröst-konsumera för att fylla någon slags tomrum? Jag rekommenderar dg att ringa farbror barbro: [MEDIA=youtube]clHfc-WsM_g[/MEDIA] Utsökt fråga! Jag kör själv den och är handen på hjärtat väldigt imponerad av mångsidigheten. Men mångsidig betyder också "inte bäst på något". Vad folk glömmer med en skidor i den klassen (fempunktsskidor), är att den inte är 100% på något. Den har [i]inte[/i] det där helt otroliga flytet i pudret. Den är [i]inte[/i] superstabil i hastigheter över mach 2. (Dock, är pistegenskaperna i den här klassen så bra att renodlade pistskidor ofta blir överflödiga - och i vissa fall till och med får storstryk) Slutsats? Det finns ingen one-quiver skida, men fempunktslagg kan reducera din skidarsenal rejält. Enligt min åsikt klarar man sig på en allround 5-punktsskida samt en megafeting. Skidvalet blir enkelt, svedan i plånboken lindras och det blir lättare att resa med sin utrustning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Tillbaka
Topp