Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 914955" data-attributes="member: 43586"><p>Hmm..känner igen det där. Men, samtidigt är det ju ett problem som folk med flera skidor alltid får dras med. Jag tror i grund och botten att folk som är ovetandes är mycket lyckligare. Låt mig utveckla med några exempel:</p><p></p><p>- Rosa, 4 år gammal mjölkko, trivs på sin plats i stallet och ser fram emot varje mål mat och mjölkning. Hon tycker att livet som ko är ganska skönt, kanske att Roma brevid henne kan bli lite tjatig ibland..men det är smällar man får ta som ko. Rosa, som inte har tillgång till internet eller möjlighet att se sig om har ingen aning om hur Gunilla två socknar bort har det. Kanske Gunilla har det bättre, får gå mer på grönbete och äta färskt gräs. Dock vet inte Rosa något om detta, och trivs således i sin nuvarande situation. </p><p></p><p>- Skidåkaren Madde åker bra och har gjort någon säsong. Hon har inte speciellt bra koll på nyheter på prylfronten, utan tycker att hennes tre år gamla Rossignol S6 fungerar utmärkt. Både i pist och offpist. Kanske dom skulle behövt sig en slipning emellanåt för att gå bättre i pisten, men det funkar. Hon är lyckligt ovetandes och har lärt sig hur hennes egen skida funkar bäst i olika fören. </p><p></p><p>Kontentan: Vetskapen om att det finns något som "kanske" är bättre gör att vi prylfantaster byter skidor som andra byter kalsonger. Kanske vi istället skulle lugna ner manin, inse att alla skidor faktiskt går att åka på och istället fokusera på att lära känna skidan rejält och anpassa sin teknik därefter. Skjuter ju mig själv lite i foten här eftersom jag fungerar exakt likadant som många andra här (nytt, nytt, nytt)..men kan ibland tycka det är ganska skönt att bara ha med mig ett par av mina skidor för att slippa valet och istället göra något bra av det man har på fötterna. Eller, är det bristande åkteknik vi kompenserar för? Jag menar, proffsen får ju nya skidor varje säsong och åker lika bra på dom för det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 914955, member: 43586"] Hmm..känner igen det där. Men, samtidigt är det ju ett problem som folk med flera skidor alltid får dras med. Jag tror i grund och botten att folk som är ovetandes är mycket lyckligare. Låt mig utveckla med några exempel: - Rosa, 4 år gammal mjölkko, trivs på sin plats i stallet och ser fram emot varje mål mat och mjölkning. Hon tycker att livet som ko är ganska skönt, kanske att Roma brevid henne kan bli lite tjatig ibland..men det är smällar man får ta som ko. Rosa, som inte har tillgång till internet eller möjlighet att se sig om har ingen aning om hur Gunilla två socknar bort har det. Kanske Gunilla har det bättre, får gå mer på grönbete och äta färskt gräs. Dock vet inte Rosa något om detta, och trivs således i sin nuvarande situation. - Skidåkaren Madde åker bra och har gjort någon säsong. Hon har inte speciellt bra koll på nyheter på prylfronten, utan tycker att hennes tre år gamla Rossignol S6 fungerar utmärkt. Både i pist och offpist. Kanske dom skulle behövt sig en slipning emellanåt för att gå bättre i pisten, men det funkar. Hon är lyckligt ovetandes och har lärt sig hur hennes egen skida funkar bäst i olika fören. Kontentan: Vetskapen om att det finns något som "kanske" är bättre gör att vi prylfantaster byter skidor som andra byter kalsonger. Kanske vi istället skulle lugna ner manin, inse att alla skidor faktiskt går att åka på och istället fokusera på att lära känna skidan rejält och anpassa sin teknik därefter. Skjuter ju mig själv lite i foten här eftersom jag fungerar exakt likadant som många andra här (nytt, nytt, nytt)..men kan ibland tycka det är ganska skönt att bara ha med mig ett par av mina skidor för att slippa valet och istället göra något bra av det man har på fötterna. Eller, är det bristande åkteknik vi kompenserar för? Jag menar, proffsen får ju nya skidor varje säsong och åker lika bra på dom för det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Tillbaka
Topp