Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 915013" data-attributes="member: 14886"><p>Tompan, nu har du missat poängen (och kanske lite av ironin), nu kan jag bara prata för mig själv men det jag menar är att skidor som till det yttre kan verka lika i själva verket kan ha olika fören där dom funkar bättre än dom andra. Alla mina skidor är OP skidor (utom puckelskidorna) därför att det är det jag åker, sedan är de bäst i olika sammanhang, drömdag, bristande skare, windbuff eller olika morgonhumör, gubbjibb eller hårdrocksåkning.</p><p>Jag skulle aldrig drömma om att blanda in en pist/allmountain skida i min packning såvida jag inte åker bil, då jag alltid oavsett före väljer offpist före pist. Visst ibland är det hårt men då funkar en rak lång chargeskida bra.</p><p>Självklart går det åka OP med en smalare skida men det är roligare med en bred, dock inte alltför bred.</p><p>Ett quiver ska ju täcka för att man ska ha skidor till sina åkdagar, (jag skulle lika gärna kunna åka allt på en av mina skidor men då hade jag ju gått miste om den sköna känslan av att ha flera skidor). Du kanske tycker om att åka pist och då skall du således även ha ett par pistskidor i samlingen, det behöver/vill jag inte ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 915013, member: 14886"] Tompan, nu har du missat poängen (och kanske lite av ironin), nu kan jag bara prata för mig själv men det jag menar är att skidor som till det yttre kan verka lika i själva verket kan ha olika fören där dom funkar bättre än dom andra. Alla mina skidor är OP skidor (utom puckelskidorna) därför att det är det jag åker, sedan är de bäst i olika sammanhang, drömdag, bristande skare, windbuff eller olika morgonhumör, gubbjibb eller hårdrocksåkning. Jag skulle aldrig drömma om att blanda in en pist/allmountain skida i min packning såvida jag inte åker bil, då jag alltid oavsett före väljer offpist före pist. Visst ibland är det hårt men då funkar en rak lång chargeskida bra. Självklart går det åka OP med en smalare skida men det är roligare med en bred, dock inte alltför bred. Ett quiver ska ju täcka för att man ska ha skidor till sina åkdagar, (jag skulle lika gärna kunna åka allt på en av mina skidor men då hade jag ju gått miste om den sköna känslan av att ha flera skidor). Du kanske tycker om att åka pist och då skall du således även ha ett par pistskidor i samlingen, det behöver/vill jag inte ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Tillbaka
Topp