Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 915103" data-attributes="member: 74439"><p>Jag har nog inte missat något, jag känner att jag har rätt bra på konceptet fler skidor är alltid bättre! Du kan få kolla med min sämre hälft om du vill :D</p><p></p><p>Vad du dock verkar ha missat i mitt resonemang är att ett skidställ har man för att man vill ha bredd. Att då välja flera skidor som är så pass snarlika varandra att man har svårt att välja vilken skida man ska ta just den dagen känns lite felprioriterat för mig. Redan innan en resa vet jag ungefär vilken typ av åkning jag kan förvänta mig, även om jag liksom dig föredrar lössnöåkning så inser jag att det finns dagar man får tillbringa med plogsvängar i den blå backen tätt följd av småbarn, det finns tillfällen då man tvingas iväg på "kick-off" och andra värdelösa företagsaktiviteter där man inte har möjlighet att pumpa puder varje dag utan snarare förväntas delta i diverse pistrelaterade "team building övningar". Så ser den bistra verkligheten ut. Jag vet också oftast vid bokningstillfället om det kommer att turas eller enbart vara liftburen åkning utifrån mitt resesällskap. Så redan där kan jag sålla ganska hårt i vilken typ av åkning det kommer bli. Väl på plats sen håller man självklart koll på väder och förhållanden, kommer man upp på berget redo för hård skare och uppkörd snö och märker att det har dumpat natten innan så har man gjort något riktigt fel i mina ögon. Har man bara tillräckligt med koll på sin egen åkning, de aktuella förhållandena på berget och sin utrustning så borde man aldrig behöva åka upp med en klump i magen och undra om man valde rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 915103, member: 74439"] Jag har nog inte missat något, jag känner att jag har rätt bra på konceptet fler skidor är alltid bättre! Du kan få kolla med min sämre hälft om du vill :D Vad du dock verkar ha missat i mitt resonemang är att ett skidställ har man för att man vill ha bredd. Att då välja flera skidor som är så pass snarlika varandra att man har svårt att välja vilken skida man ska ta just den dagen känns lite felprioriterat för mig. Redan innan en resa vet jag ungefär vilken typ av åkning jag kan förvänta mig, även om jag liksom dig föredrar lössnöåkning så inser jag att det finns dagar man får tillbringa med plogsvängar i den blå backen tätt följd av småbarn, det finns tillfällen då man tvingas iväg på "kick-off" och andra värdelösa företagsaktiviteter där man inte har möjlighet att pumpa puder varje dag utan snarare förväntas delta i diverse pistrelaterade "team building övningar". Så ser den bistra verkligheten ut. Jag vet också oftast vid bokningstillfället om det kommer att turas eller enbart vara liftburen åkning utifrån mitt resesällskap. Så redan där kan jag sålla ganska hårt i vilken typ av åkning det kommer bli. Väl på plats sen håller man självklart koll på väder och förhållanden, kommer man upp på berget redo för hård skare och uppkörd snö och märker att det har dumpat natten innan så har man gjort något riktigt fel i mina ögon. Har man bara tillräckligt med koll på sin egen åkning, de aktuella förhållandena på berget och sin utrustning så borde man aldrig behöva åka upp med en klump i magen och undra om man valde rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse
Tillbaka
Topp