Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tokvarmt lager2?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 524644"><p>du fick ju rätt uttömmande svar i de senare kommentarerna, men vad det gäller frusenhet så är den så extremt individuell, jag själv använder tex oftast inte ett lager 2 alls utan kör 80% med bara underställ och skalplagg men så har jag varm hjälm, varma vantar, ryggskydd, ryggsäck varmt runt halsen osv. Alla såna små detaljer gör stor skillnad, att bara gå på ett varmare andralager är inte allltid bäst om det är nåt annat som gör att du "fryser". Oavsett så skiljer det mycket från person till person och du kanske inte skulle ha några problem att åka i ett syntetstoppat mellanlager, jag har sett folk åka skdior i Marmot 8000m parka (en av världens varmaste jackor) och de såg inte ut att vantrivas. Kroppen verkar i många fall anpassa sig till även "för varma" plagg på bekostnad av att man alltid måste klä sig lite varmare sedan.</p><p></p><p>OT: i sthlms tunnelbana sitter många påpälsade i stora expeditionsdunjackor med halsdukar utan att knäppa upp dem och det är rumstemp i vagnarna, sen tycker de att det är kallt ute när de kliver av, undrar varför...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 524644"] du fick ju rätt uttömmande svar i de senare kommentarerna, men vad det gäller frusenhet så är den så extremt individuell, jag själv använder tex oftast inte ett lager 2 alls utan kör 80% med bara underställ och skalplagg men så har jag varm hjälm, varma vantar, ryggskydd, ryggsäck varmt runt halsen osv. Alla såna små detaljer gör stor skillnad, att bara gå på ett varmare andralager är inte allltid bäst om det är nåt annat som gör att du "fryser". Oavsett så skiljer det mycket från person till person och du kanske inte skulle ha några problem att åka i ett syntetstoppat mellanlager, jag har sett folk åka skdior i Marmot 8000m parka (en av världens varmaste jackor) och de såg inte ut att vantrivas. Kroppen verkar i många fall anpassa sig till även "för varma" plagg på bekostnad av att man alltid måste klä sig lite varmare sedan. OT: i sthlms tunnelbana sitter många påpälsade i stora expeditionsdunjackor med halsdukar utan att knäppa upp dem och det är rumstemp i vagnarna, sen tycker de att det är kallt ute när de kliver av, undrar varför... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tokvarmt lager2?
Tillbaka
Topp