Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
topptur/freeride pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 980272" data-attributes="member: 40931"><p>Om du vill ha en turpjäxa och är orolig över nedförsprestandan kan du kika på nya dynafit vulcan som kommer till butik snart. Technica har bra utförsorienterade pjäxor, dock verkar gåläget vara sämre. Jag har inte prövat någon av pjäxorna personligen, men har en äldre lättviktsmodell av vulcan och den turar helt otroligt bra.</p><p></p><p>Sen finn BD Factor 130, också med tämligen dåligt gåläge.</p><p></p><p>Men alltså, 5-6 dagar på topptur om året? Då kan du ju lika gärna harva på i alpinpjäxorna tycker jag nog. De nya pjäxorna som tex vulcan är grymma, men kostar därefter. Salomons nya bindning (guardian) verkar bra.</p><p></p><p>I övrigt gäller mina generella tips vid pjäxköp att det är viktigt att du köper hos ett ställe som har stor erfarenhet av bootfitting. Och då helst på själva skidorten du tänkte åka ett par veckor, så du hinner tillpassa pjäxorna på plats. Att diskutera specifika modeller på alpinpjäxor på nätet är ganska meningslöst, det är bootfitterns jobb att välja det skal som passar din fot bäst och sedan tillpassa det perfekt.</p><p></p><p>MVH</p><p>FF</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 980272, member: 40931"] Om du vill ha en turpjäxa och är orolig över nedförsprestandan kan du kika på nya dynafit vulcan som kommer till butik snart. Technica har bra utförsorienterade pjäxor, dock verkar gåläget vara sämre. Jag har inte prövat någon av pjäxorna personligen, men har en äldre lättviktsmodell av vulcan och den turar helt otroligt bra. Sen finn BD Factor 130, också med tämligen dåligt gåläge. Men alltså, 5-6 dagar på topptur om året? Då kan du ju lika gärna harva på i alpinpjäxorna tycker jag nog. De nya pjäxorna som tex vulcan är grymma, men kostar därefter. Salomons nya bindning (guardian) verkar bra. I övrigt gäller mina generella tips vid pjäxköp att det är viktigt att du köper hos ett ställe som har stor erfarenhet av bootfitting. Och då helst på själva skidorten du tänkte åka ett par veckor, så du hinner tillpassa pjäxorna på plats. Att diskutera specifika modeller på alpinpjäxor på nätet är ganska meningslöst, det är bootfitterns jobb att välja det skal som passar din fot bäst och sedan tillpassa det perfekt. MVH FF [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
topptur/freeride pjäxor
Tillbaka
Topp