Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
topptur/freeride pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrJ" data-source="post: 982594" data-attributes="member: 70614"><p>Provade the One, cochise light, mercery, maestrale och sherpa 5/5 idag. Cochise och maestrale passade mina fötter bäst, dynafit är ju ganska korta så jag måste nog upp en storlek eller trycka dom ganska rejält. Blev positivt överaskad av cochise, mycket bra gåläge, skulle säga att det inte är någon praktisk skillnad på den punkten mellan dynafit, maestrale och cochise light. Maestrale satt bra men för mjuka och RS fanns inte inne i min storlek. Tyckte att the One och Maestrale kändes ungefär lika mjuka och mercury och cochise light ungefär lika hårda, skulle inte vilja ha styvare så Vulcan går nog bort utan att ha provat. </p><p>Lutar nog åt Cochise light eller Maestrale RS om den sitter lika bra som den gamla Maestrale. Maestrale är 200g lättare, har en tjockare liner och bredare läst, cochise har fördelen att det går att byta sula mellan tech och alpin om man behöver det och känns mer som en vanlig överlappspjäxa. Svårt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrJ, post: 982594, member: 70614"] Provade the One, cochise light, mercery, maestrale och sherpa 5/5 idag. Cochise och maestrale passade mina fötter bäst, dynafit är ju ganska korta så jag måste nog upp en storlek eller trycka dom ganska rejält. Blev positivt överaskad av cochise, mycket bra gåläge, skulle säga att det inte är någon praktisk skillnad på den punkten mellan dynafit, maestrale och cochise light. Maestrale satt bra men för mjuka och RS fanns inte inne i min storlek. Tyckte att the One och Maestrale kändes ungefär lika mjuka och mercury och cochise light ungefär lika hårda, skulle inte vilja ha styvare så Vulcan går nog bort utan att ha provat. Lutar nog åt Cochise light eller Maestrale RS om den sitter lika bra som den gamla Maestrale. Maestrale är 200g lättare, har en tjockare liner och bredare läst, cochise har fördelen att det går att byta sula mellan tech och alpin om man behöver det och känns mer som en vanlig överlappspjäxa. Svårt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
topptur/freeride pjäxor
Tillbaka
Topp