Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Topptur i Lofoten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LeMoert" data-source="post: 233943" data-attributes="member: 68389"><p>Självklart kommer det vara lite mörkare och råare än om vi hade tagit topptur lite senare på året. Men jag ligger med centralbyråkraten med att det kan vara trevligt att bli skändad av ett fjäll. Bara man tar det lugnt och lyssnar på råd från lokalbefolkning så kan det nog bli trevligt. Eftersom jag har en kollega som bodde i Lofoten i fem år så har jag fått bra med tips om vem man ska prata med för att få hjälp av de som har extra bra lokalkännedom.</p><p></p><p>När det gäller vårt val att ta skidorna på ryggen och vandra så är det rent ekonomiskt. Självklart ger vi oss inte upp på fjäll om vädret ser ut att bli hemskt, även om det inte alltid går att förutse. Men det blir att ge sig av ett bra tag innan solen går upp så man inte fastnar på fjället när den gått ner. Ska se till att investera i en liten nödbivack eller liknande, lät som en bra investering. Och självklart kommer det investeras i den andra nödutrustning som ni nämde tidigare.</p><p></p><p>När det gäller tidsplaneringen och vägvalet så beror det mycket på att endel av de som ska med på resan aldrig varit i Skandinavien förut. Planen var väl att få fem dagar eller så i Lofoten, det känns som att det skulle räcka för att få uppleva ganska mycket i alla fall.</p><p></p><p>Tack för tips och bollplank, känn er välkommna att fortsätta</p><p></p><p>/Martin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LeMoert, post: 233943, member: 68389"] Självklart kommer det vara lite mörkare och råare än om vi hade tagit topptur lite senare på året. Men jag ligger med centralbyråkraten med att det kan vara trevligt att bli skändad av ett fjäll. Bara man tar det lugnt och lyssnar på råd från lokalbefolkning så kan det nog bli trevligt. Eftersom jag har en kollega som bodde i Lofoten i fem år så har jag fått bra med tips om vem man ska prata med för att få hjälp av de som har extra bra lokalkännedom. När det gäller vårt val att ta skidorna på ryggen och vandra så är det rent ekonomiskt. Självklart ger vi oss inte upp på fjäll om vädret ser ut att bli hemskt, även om det inte alltid går att förutse. Men det blir att ge sig av ett bra tag innan solen går upp så man inte fastnar på fjället när den gått ner. Ska se till att investera i en liten nödbivack eller liknande, lät som en bra investering. Och självklart kommer det investeras i den andra nödutrustning som ni nämde tidigare. När det gäller tidsplaneringen och vägvalet så beror det mycket på att endel av de som ska med på resan aldrig varit i Skandinavien förut. Planen var väl att få fem dagar eller så i Lofoten, det känns som att det skulle räcka för att få uppleva ganska mycket i alla fall. Tack för tips och bollplank, känn er välkommna att fortsätta /Martin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Topptur i Lofoten
Tillbaka
Topp