Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
topptur och tältning i östra jämtlandsfjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="viktorflygare" data-source="post: 1086386" data-attributes="member: 83435"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag planerar en topptursresa nästa helg. Vi tänkte gå in nånstans, upprätta ett basläger och sedan topptura ett par dagar. Det behöver av logistiska skäl vara i relativ närhet till Östersund. I första hand hade vi siktat in oss på skäckerfjällen, men nu ser det ut att bli storm och nederbörd där, även om prognosen förstås kan ändras.</p><p></p><p>Enligt SHMI och YR ska det bli betydligt bättre i östra jämtlandsfjällen, men där är det för mig inte lika uppenbart var man kan gå in eller var det är bra att åka. </p><p></p><p>Jag funderar på att gå från vallbo mot stor-anahögen, eller från tossåsen mot lunndörrsfjällen. Såklart är jag också mottaglig för andra förslag. Finns det nån som har input på var det är bra att tälta och åka, hur snöförhållandena ser ut, etc? Bydalsjällen är lite för små för ett sånt här projekt, eller?</p><p></p><p>Med vänlig hälsning, Viktor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="viktorflygare, post: 1086386, member: 83435"] Hej! Jag planerar en topptursresa nästa helg. Vi tänkte gå in nånstans, upprätta ett basläger och sedan topptura ett par dagar. Det behöver av logistiska skäl vara i relativ närhet till Östersund. I första hand hade vi siktat in oss på skäckerfjällen, men nu ser det ut att bli storm och nederbörd där, även om prognosen förstås kan ändras. Enligt SHMI och YR ska det bli betydligt bättre i östra jämtlandsfjällen, men där är det för mig inte lika uppenbart var man kan gå in eller var det är bra att åka. Jag funderar på att gå från vallbo mot stor-anahögen, eller från tossåsen mot lunndörrsfjällen. Såklart är jag också mottaglig för andra förslag. Finns det nån som har input på var det är bra att tälta och åka, hur snöförhållandena ser ut, etc? Bydalsjällen är lite för små för ett sånt här projekt, eller? Med vänlig hälsning, Viktor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
topptur och tältning i östra jämtlandsfjällen
Tillbaka
Topp