Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Topptura i Norge?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 284717" data-attributes="member: 66533"><p>Tjena!</p><p></p><p>Såg jag inte en fin film länkad här nyligen. Om en tur med båt från Svolvaer (Lofoten) och sedan topptur i solskenet i trevligt vårslask. Det verkade inte alls turistigt, snarare lokalt, spektakulärt och avskilt från massorna. Dom mötte hurtigrutens båt i fjorden, men annars var dom ensamma. Jag blev själv grymt sugen på en tur till Lofoten. Filmen var inspelad 6 maj om jag minns och förstod rätt.</p><p></p><p>Ska se om jag kan hitta tråden.</p><p></p><p>För övrigt kan jag tipsa om att sticka till Spiterstulen. Jag var där i somras och gick på Galdhöpiggen. Spiterstulen är ungefär som Kebnekajse fjällstation men i privat regi. Ursprungligen en fjällsäter dvs en fäbod där man hade sina kreatur på sommaren. Redan på 1800-talet tog man dock emot gäster som ville bo där eftersom stället är beläget på 1100 möh mitt emellan Galdhöpiggen och Glittertind. Båda topparna nås lätt som dagsturer liksom flera andra 2000 m toppar. Det är samma familj som driver stället nu som för 100 år sedan. Man blev varm i hjärtat av att se gammelfarfar sitta och äta med hela sin stora familj vid ett särskilt bord i ett hörn av restaurangen. Genuint på riktigt om du förstår hur jag menar.</p><p>Jag tyckte dessutom att det var billigt att bo och äta där. Vi var två som hade eget rum med vandrarhemsstandard, bodde tre nätter och åt trerättersmiddagen två kvällar. 2000 norska kr inklusive vägavgiften för våra motorcyklar.</p><p></p><p>Edit:</p><p></p><p>Hittade tråden med Lofotenfilmen:</p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=37044" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=37044</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 284717, member: 66533"] Tjena! Såg jag inte en fin film länkad här nyligen. Om en tur med båt från Svolvaer (Lofoten) och sedan topptur i solskenet i trevligt vårslask. Det verkade inte alls turistigt, snarare lokalt, spektakulärt och avskilt från massorna. Dom mötte hurtigrutens båt i fjorden, men annars var dom ensamma. Jag blev själv grymt sugen på en tur till Lofoten. Filmen var inspelad 6 maj om jag minns och förstod rätt. Ska se om jag kan hitta tråden. För övrigt kan jag tipsa om att sticka till Spiterstulen. Jag var där i somras och gick på Galdhöpiggen. Spiterstulen är ungefär som Kebnekajse fjällstation men i privat regi. Ursprungligen en fjällsäter dvs en fäbod där man hade sina kreatur på sommaren. Redan på 1800-talet tog man dock emot gäster som ville bo där eftersom stället är beläget på 1100 möh mitt emellan Galdhöpiggen och Glittertind. Båda topparna nås lätt som dagsturer liksom flera andra 2000 m toppar. Det är samma familj som driver stället nu som för 100 år sedan. Man blev varm i hjärtat av att se gammelfarfar sitta och äta med hela sin stora familj vid ett särskilt bord i ett hörn av restaurangen. Genuint på riktigt om du förstår hur jag menar. Jag tyckte dessutom att det var billigt att bo och äta där. Vi var två som hade eget rum med vandrarhemsstandard, bodde tre nätter och åt trerättersmiddagen två kvällar. 2000 norska kr inklusive vägavgiften för våra motorcyklar. Edit: Hittade tråden med Lofotenfilmen: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=37044[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Topptura i Norge?
Tillbaka
Topp