Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturs kultur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TomasGothberg" data-source="post: 1192765" data-attributes="member: 128215"><p>Atmosfären är rätt så stor om man gör en jämförelse mellan Hemavan & Tärnaby. </p><p>Jag kan mest ge en åsikt om Hemavan, om vi nu diskuterar toppturer så skulle jag säga att toppturs kulturen är utspridd.</p><p>Det finns väldigt bra tur möjligheter i närheten av liftsystemet, o om man frågar någon som bor i byn o någorlunda skid Intreserad så kan de flesta ge tips på områden att tura i.</p><p></p><p>Skulle säga det finns 5-10 aktiva(minst 4-5 turdagar/vecka) toppturar bosatta i byn vintertid.</p><p>O sen finns det åtminstånde 20 fler personer som kanske tar 2-3 turer per vecka.</p><p></p><p>Eftersom vi har så pass bra område för turer så är det inte ovanligt att en fin april dag att det är full aktivitet ute på fjället då personer kommer till byn utifrån. </p><p></p><p>I Tärnaby så skulle jag absolut ta och prata med personerna på P3 skidshop & skidskolan. </p><p>I Hemavan så är mitt största tips Trolltunet/Stigstrands heliski & toppturer (Jag finns där), Pistörerna(specielt de äldre)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TomasGothberg, post: 1192765, member: 128215"] Atmosfären är rätt så stor om man gör en jämförelse mellan Hemavan & Tärnaby. Jag kan mest ge en åsikt om Hemavan, om vi nu diskuterar toppturer så skulle jag säga att toppturs kulturen är utspridd. Det finns väldigt bra tur möjligheter i närheten av liftsystemet, o om man frågar någon som bor i byn o någorlunda skid Intreserad så kan de flesta ge tips på områden att tura i. Skulle säga det finns 5-10 aktiva(minst 4-5 turdagar/vecka) toppturar bosatta i byn vintertid. O sen finns det åtminstånde 20 fler personer som kanske tar 2-3 turer per vecka. Eftersom vi har så pass bra område för turer så är det inte ovanligt att en fin april dag att det är full aktivitet ute på fjället då personer kommer till byn utifrån. I Tärnaby så skulle jag absolut ta och prata med personerna på P3 skidshop & skidskolan. I Hemavan så är mitt största tips Trolltunet/Stigstrands heliski & toppturer (Jag finns där), Pistörerna(specielt de äldre) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturs kultur
Tillbaka
Topp