Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturs kultur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1192803" data-attributes="member: 54815"><p>Klart du ska till Gränsen Tomas! Vi börjar bli ett gäng som i princip bor här och har tröttnat lite på det vanliga säsongarlivet, men som samtidigt vill plocka de bästa bitarna ur det. Jobb finns på Ica på högsäsong eller på LRAB om man skulle vilja det. </p><p></p><p>Det är ganska många här som gillar att gå på tur, och är det bra väder finns det alltid någon att dra iväg med. Sen finns det folk som kommer hit för att dricka sprit också, så vill man göra det finns alltid möjligheten. Det är dock inte större än att man lär känna de flesta, och ganska direkt hittar de man vill umgås och hitta på aktiviter med. Du kan hoppa klippor om du vill, eller gå på tur om du vill. Eller både och. Och vem vet, kanske bor det en liten utekatt i dig med?*</p><p></p><p>Problemet är att vi jobbar alldeles för mycket. Men det gör så vitt jag vet gänget i Narvik med. Hur vi ska lösa detta veta jag inte riktigt. Det går nämligen inte att bo här utan att jobba, för då finns ingen stans att bo. Jobben är på 80% eller mer, vilket iaf jag tycker är för mycket. Hos oss i Schmedjan kan man (med fungerande nedre stol) åka skidor sex dagar i veckan och gå på tur minst två om vädret är okej. Jag skulle vilja ändra det till sju och tre, minst. @</p><p></p><p>Gränsen är verkligen den bästa platsen jag har bott på. Det är alltid extremt vackert. Alltid. Det finns otroligt rolig liftburen åkning, och det snöar mycket. Det är nära till 80+ superfina och väl beskrivna toppturer, samt oändligt många fler om man vill utforska själv. Klättersäsongen börjar i slutet på april, skidsäsongen varar till juni. Och att bada i havet efter en topptur i slutet på mars är fantastiskt.</p><p></p><p>*extremt internt skämt som du kommer få uppleva om du kommer hit</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1192803, member: 54815"] Klart du ska till Gränsen Tomas! Vi börjar bli ett gäng som i princip bor här och har tröttnat lite på det vanliga säsongarlivet, men som samtidigt vill plocka de bästa bitarna ur det. Jobb finns på Ica på högsäsong eller på LRAB om man skulle vilja det. Det är ganska många här som gillar att gå på tur, och är det bra väder finns det alltid någon att dra iväg med. Sen finns det folk som kommer hit för att dricka sprit också, så vill man göra det finns alltid möjligheten. Det är dock inte större än att man lär känna de flesta, och ganska direkt hittar de man vill umgås och hitta på aktiviter med. Du kan hoppa klippor om du vill, eller gå på tur om du vill. Eller både och. Och vem vet, kanske bor det en liten utekatt i dig med?* Problemet är att vi jobbar alldeles för mycket. Men det gör så vitt jag vet gänget i Narvik med. Hur vi ska lösa detta veta jag inte riktigt. Det går nämligen inte att bo här utan att jobba, för då finns ingen stans att bo. Jobben är på 80% eller mer, vilket iaf jag tycker är för mycket. Hos oss i Schmedjan kan man (med fungerande nedre stol) åka skidor sex dagar i veckan och gå på tur minst två om vädret är okej. Jag skulle vilja ändra det till sju och tre, minst. @ Gränsen är verkligen den bästa platsen jag har bott på. Det är alltid extremt vackert. Alltid. Det finns otroligt rolig liftburen åkning, och det snöar mycket. Det är nära till 80+ superfina och väl beskrivna toppturer, samt oändligt många fler om man vill utforska själv. Klättersäsongen börjar i slutet på april, skidsäsongen varar till juni. Och att bada i havet efter en topptur i slutet på mars är fantastiskt. *extremt internt skämt som du kommer få uppleva om du kommer hit [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturs kultur
Tillbaka
Topp