Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Topptursförslag Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjos84" data-source="post: 132601" data-attributes="member: 52351"><p>I le tour kan man hitta massor. Kör upp med alla liftarna, det är kanske bara två, sen kan du välja höger eller </p><p>vänster. Drar du till höger, nerifrån sett, så kan du först skråa en bit och sen på med hudarna. Man behöver </p><p>inte gå så länge för att komma till några skysta rännor. Rännorna är ganska branta. Man kan säkert fortsätta </p><p>och hitta annan åkning men det är nog bäst att kolla upp det först. Du kan också sticka till vänster efter </p><p>liften, ta dig ner till ankar liften som taf dig högst upp på samma sinda. Ta av dig skidorna och börja traska </p><p>upp direkt efter vändhjulet. Efter den första lilla knölen, 20 meters gång, så kan du ta på dig hudarna. Sen </p><p>har du massor av olika alternativ. Du kan åka ner i en gryta och sen gå upp på en annan topp eller fortsätta </p><p>ner. Planera bara var du ska sluta dagen, Det är inte så skoj att hamna i en liten Schwetzisk by där de knappt </p><p>har telefon. </p><p>Jag skulle nog försöka hitta någon på plats eller i alla fall hålla sig nära ett gäng om jag var du. Man kan ju </p><p>aldrig vara säker när det gäller laviner.</p><p>Vill du ha mer tips så gå in och fråga i någon av butikerna. Jag rekomenderar att gå till Otavalo som ligger på </p><p>stora gatan i Chamonix, Fråga efter Julian och hälsa från Björn och Gustaf från Helsingborg, han kan ge dig </p><p>andra bra tips. Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjos84, post: 132601, member: 52351"] I le tour kan man hitta massor. Kör upp med alla liftarna, det är kanske bara två, sen kan du välja höger eller vänster. Drar du till höger, nerifrån sett, så kan du först skråa en bit och sen på med hudarna. Man behöver inte gå så länge för att komma till några skysta rännor. Rännorna är ganska branta. Man kan säkert fortsätta och hitta annan åkning men det är nog bäst att kolla upp det först. Du kan också sticka till vänster efter liften, ta dig ner till ankar liften som taf dig högst upp på samma sinda. Ta av dig skidorna och börja traska upp direkt efter vändhjulet. Efter den första lilla knölen, 20 meters gång, så kan du ta på dig hudarna. Sen har du massor av olika alternativ. Du kan åka ner i en gryta och sen gå upp på en annan topp eller fortsätta ner. Planera bara var du ska sluta dagen, Det är inte så skoj att hamna i en liten Schwetzisk by där de knappt har telefon. Jag skulle nog försöka hitta någon på plats eller i alla fall hålla sig nära ett gäng om jag var du. Man kan ju aldrig vara säker när det gäller laviner. Vill du ha mer tips så gå in och fråga i någon av butikerna. Jag rekomenderar att gå till Otavalo som ligger på stora gatan i Chamonix, Fråga efter Julian och hälsa från Björn och Gustaf från Helsingborg, han kan ge dig andra bra tips. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Topptursförslag Chamonix
Tillbaka
Topp