Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturskompisar för helgturer från Dalarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1270955" data-attributes="member: 136280"><p>Det är ju inga jättehöjder att prata om men vid bra snömängd finns det rolig skogsåkning både på Jakobshöjden och Sjöhöjden. </p><p>Storvätteshågna är en lätt och trevlig tur, fin utsikt och helt ok åk ner åt flera håll. </p><p>Nipfjället gillar jag, upp förbi lillnipen och sen ner österut eller söderut. Österut finns det ett brant parti där snön brukar släppa. Även väster om toppen (Mulen/Molnet) ner mot Slagetjärn kan bjuda på fina svängar. </p><p>Städjan är åkbar. Baksidan (öst) har vanligtvis bäst snö, brant parti i början, kan även vara en del ytliga stenar. </p><p>Framsidan ( väst) tycker jag oftast är vindpinad och hård. </p><p></p><p>Elgåhågna har fina åk, åkbart på stora delar av berget. Östra sidan ör bekväm för då går åker tillbaka till bilen : ) </p><p></p><p>Dronningen/ Rendalssölen , södra brukar ha bäst snö. Tar du dig upp på högsta punkten ska man en fin dag se till Jotunheim.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1270955, member: 136280"] Det är ju inga jättehöjder att prata om men vid bra snömängd finns det rolig skogsåkning både på Jakobshöjden och Sjöhöjden. Storvätteshågna är en lätt och trevlig tur, fin utsikt och helt ok åk ner åt flera håll. Nipfjället gillar jag, upp förbi lillnipen och sen ner österut eller söderut. Österut finns det ett brant parti där snön brukar släppa. Även väster om toppen (Mulen/Molnet) ner mot Slagetjärn kan bjuda på fina svängar. Städjan är åkbar. Baksidan (öst) har vanligtvis bäst snö, brant parti i början, kan även vara en del ytliga stenar. Framsidan ( väst) tycker jag oftast är vindpinad och hård. Elgåhågna har fina åk, åkbart på stora delar av berget. Östra sidan ör bekväm för då går åker tillbaka till bilen : ) Dronningen/ Rendalssölen , södra brukar ha bäst snö. Tar du dig upp på högsta punkten ska man en fin dag se till Jotunheim. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Toppturskompisar för helgturer från Dalarna
Tillbaka
Topp