Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursskidor kring 95 mm - Zero G 95, Extrem Fusion 95 Carbon etc…?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1332821" data-attributes="member: 13390"><p>Fusion 95 Carbon gillar jag. Lite lagom direktionell utan att tappa följsamhet. Ganska mycket pulver kvar i den också, avseende trots att den är upplättad. Jag kan även köra den som full on pist/frontside med alpinsko, men jag är ganska lätt på fötterna. Så för mig är det det något köttigare och tyngre alternativet här.</p><p></p><p>En annan som jag vill framhålla som är mer åt turlätt är Voilé Hyper V6. Den är klart nättare än Fusionen, speciellt om man väljer en längd kortare än standard alpinval. Jag har den i 178 (Fusion i 186) och gillar den _skarpt_. Lätt. Riktigt lätt. Och har en surfig känsla som är svårslagen. Det ser inte ut så rent geometriskt med sin ganska direktionella grundaura, men den är förjädra go faktiskt. Lätthet i kubik, men den håller ändå ihop skapligt. Ska man köra den som rent turverktyg, vilket jag skulle rekommendera, kan man dessutom få den i sk BC-version, med fiskfjäll. Det är den jag har, och det är briljans och livskvalitet samlat i en skida. Dyr är den också, vilket ju automatiskt gör den bättre givetvis. Ju mer man betalar desto bättre vill hjärnan att den ska vara. Det är sen gammalt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1332821, member: 13390"] Fusion 95 Carbon gillar jag. Lite lagom direktionell utan att tappa följsamhet. Ganska mycket pulver kvar i den också, avseende trots att den är upplättad. Jag kan även köra den som full on pist/frontside med alpinsko, men jag är ganska lätt på fötterna. Så för mig är det det något köttigare och tyngre alternativet här. En annan som jag vill framhålla som är mer åt turlätt är Voilé Hyper V6. Den är klart nättare än Fusionen, speciellt om man väljer en längd kortare än standard alpinval. Jag har den i 178 (Fusion i 186) och gillar den _skarpt_. Lätt. Riktigt lätt. Och har en surfig känsla som är svårslagen. Det ser inte ut så rent geometriskt med sin ganska direktionella grundaura, men den är förjädra go faktiskt. Lätthet i kubik, men den håller ändå ihop skapligt. Ska man köra den som rent turverktyg, vilket jag skulle rekommendera, kan man dessutom få den i sk BC-version, med fiskfjäll. Det är den jag har, och det är briljans och livskvalitet samlat i en skida. Dyr är den också, vilket ju automatiskt gör den bättre givetvis. Ju mer man betalar desto bättre vill hjärnan att den ska vara. Det är sen gammalt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursskidor kring 95 mm - Zero G 95, Extrem Fusion 95 Carbon etc…?
Tillbaka
Topp