Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursutrustning barn?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1144429" data-attributes="member: 162191"><p>Hur stora grejer är du ute efter?</p><p>Var vill du hyra?</p><p>Finns damgrejer till rätt små storlekar. </p><p></p><p>Har kikat runt på grejer till min tjej. Verkar finnas lite olika tjejlagg hyfsat billigt. Brukar starta på 150 i längd och ca 1300g om jag inte missminner mig. Har hittat skidor som är nya med nåt/några år gamla. Men nya. Startar på ca 2500. </p><p>Sen kostar ju en bindning mer... men går att hitta en rambindning för 2000 spänn. Den går ju att flytt till nästa par skidor. Förutsatt att pjäxorna är ”tillräckligt” stora.</p><p></p><p>Så du kommer nog landa på 5000+ med hudar. Sen kan bindningen & kanske hudarna återanvändas till nästa skidor. </p><p></p><p>Kan va värt att fundera på om det är värt att gå på tech för ett barn. Lättare när man går. Men det kanske inte kommer vara största användningsområdet. Tech begränsar utbudet av pjäxor och det blir dyrare....</p><p></p><p>Jag kollade alpint i Stockholm för att hyra. Kostar typ 2000 för en vecka och 1500 för en långhelg. Så ska man använda det ett PR gånger har man räknat hem det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1144429, member: 162191"] Hur stora grejer är du ute efter? Var vill du hyra? Finns damgrejer till rätt små storlekar. Har kikat runt på grejer till min tjej. Verkar finnas lite olika tjejlagg hyfsat billigt. Brukar starta på 150 i längd och ca 1300g om jag inte missminner mig. Har hittat skidor som är nya med nåt/några år gamla. Men nya. Startar på ca 2500. Sen kostar ju en bindning mer... men går att hitta en rambindning för 2000 spänn. Den går ju att flytt till nästa par skidor. Förutsatt att pjäxorna är ”tillräckligt” stora. Så du kommer nog landa på 5000+ med hudar. Sen kan bindningen & kanske hudarna återanvändas till nästa skidor. Kan va värt att fundera på om det är värt att gå på tech för ett barn. Lättare när man går. Men det kanske inte kommer vara största användningsområdet. Tech begränsar utbudet av pjäxor och det blir dyrare.... Jag kollade alpint i Stockholm för att hyra. Kostar typ 2000 för en vecka och 1500 för en långhelg. Så ska man använda det ett PR gånger har man räknat hem det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursutrustning barn?
Tillbaka
Topp