Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursutrustning för dalgångarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1202355" data-attributes="member: 97967"><p>PS: som med allt i den alpina världen är PJÄXORNA DET ABSOLUT VIKTIGSTE I DIN UTRUSTNING OCH SKA INTE SNÅLAS PÅ!!! Bindningar och skidor kan en åka på ungefär lite på vad fan som helst helt ärligt.</p><p></p><p>Jag ber om ursäkt för min tilltagna ton/skrikande medelst caps-lock., men det går inte att påtalas nog ofta. Oavsett hur lätta, fina och bra ett par pjäxor är så förstör dom 100% av dagarna du stoppar fötterna i dom om dom inte passar din fot och tänkta användningsområde. Har du möjlighet så besök en välsorterad och kunnig pjäxmånglare, här brukar Åre Skidsport hållas fram som "objektivt bäst" på forumet och ja det stämmer väl rätt bra (ja jag bor permanent i Åre och kanske är biased). I södra Sverige har jag personligen inte jättebra koll men Alpint/Alpingaraget i Stockholm och Skistore i Göteborg är två alternativ som nämns ofta. Jag vet inte hur deras sortiment av lätta toppturspjäxor är dock. Du har också Höjdmeter i Kiruna och Fjellsport i Östersund, båda med bra utbud av just topptursgrejer. Fördelen att prova ut/köpa pjäxor på en skidort är att du kan åka i pjäxorna och göra eventuella justeringar efterhand, något som bevisligen är svårt i Stockholm/Göteborg/södra Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1202355, member: 97967"] PS: som med allt i den alpina världen är PJÄXORNA DET ABSOLUT VIKTIGSTE I DIN UTRUSTNING OCH SKA INTE SNÅLAS PÅ!!! Bindningar och skidor kan en åka på ungefär lite på vad fan som helst helt ärligt. Jag ber om ursäkt för min tilltagna ton/skrikande medelst caps-lock., men det går inte att påtalas nog ofta. Oavsett hur lätta, fina och bra ett par pjäxor är så förstör dom 100% av dagarna du stoppar fötterna i dom om dom inte passar din fot och tänkta användningsområde. Har du möjlighet så besök en välsorterad och kunnig pjäxmånglare, här brukar Åre Skidsport hållas fram som "objektivt bäst" på forumet och ja det stämmer väl rätt bra (ja jag bor permanent i Åre och kanske är biased). I södra Sverige har jag personligen inte jättebra koll men Alpint/Alpingaraget i Stockholm och Skistore i Göteborg är två alternativ som nämns ofta. Jag vet inte hur deras sortiment av lätta toppturspjäxor är dock. Du har också Höjdmeter i Kiruna och Fjellsport i Östersund, båda med bra utbud av just topptursgrejer. Fördelen att prova ut/köpa pjäxor på en skidort är att du kan åka i pjäxorna och göra eventuella justeringar efterhand, något som bevisligen är svårt i Stockholm/Göteborg/södra Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptursutrustning för dalgångarna
Tillbaka
Topp