Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Topturer runt Roncesvalles?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 557845" data-attributes="member: 73781"><p>Tjena,</p><p></p><p>Tog några dagar ledigt från surfandet och åkte upp i Pyreneerna till ett litet ställe som heter Roncesvalles. Det är mest känt för att vara första anhalten på Compostella de Santiago, pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago. </p><p></p><p>Vi gick en dags vandring där. En liten 12-15km tur med ca 500 höjdmeter. Inget svårt men det var ju helt otroligt vilken potential området har. Skogen är underbart gles på vissa ställen och skogsåken skulle kunna vara sjukt bra. Även dom öppna ytorna ser väldigt bra ut. </p><p></p><p>Man kan åka bil upp till halva "åket" och sen gå ca 300 meters fallhöjd till. Så det är oerhört lättillgängligt.</p><p></p><p>Men frågan är om någon vart där på vintern?? Någon som vet hur det är med snö i västra delarna av Pyreneerna?? Risken är att höjden är 1000-1500meter är för låg för att få någon som helst bra snö. </p><p></p><p>Men potentialen är så bra att det tål att foskas närmare kring.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 557845, member: 73781"] Tjena, Tog några dagar ledigt från surfandet och åkte upp i Pyreneerna till ett litet ställe som heter Roncesvalles. Det är mest känt för att vara första anhalten på Compostella de Santiago, pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago. Vi gick en dags vandring där. En liten 12-15km tur med ca 500 höjdmeter. Inget svårt men det var ju helt otroligt vilken potential området har. Skogen är underbart gles på vissa ställen och skogsåken skulle kunna vara sjukt bra. Även dom öppna ytorna ser väldigt bra ut. Man kan åka bil upp till halva "åket" och sen gå ca 300 meters fallhöjd till. Så det är oerhört lättillgängligt. Men frågan är om någon vart där på vintern?? Någon som vet hur det är med snö i västra delarna av Pyreneerna?? Risken är att höjden är 1000-1500meter är för låg för att få någon som helst bra snö. Men potentialen är så bra att det tål att foskas närmare kring. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Topturer runt Roncesvalles?
Tillbaka
Topp