Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 503662" data-attributes="member: 32948"><p>Intressant frågeställning, har funderat en del över detta. </p><p></p><p>Vad gäller freeriding så tror jag det kan vara kraftbesparande och/eller kraftökande att vrida upp höft och ev. överkroppen, samt att låta ytterarmen följa med i svängen. </p><p>Dock undrar jag om inte det är bäst att lämna den tekniken och åka med överkroppen i fallinjen när det blir riktigt snorbrant? Exempelvis vid hoppsvängar. En annan fördel med att låta bli medvridet kan vara vid klurig åkning då man helt plötsligt måste ångra en påbörjad sväng och ta en ny väg, ofta illa kvickt. Känns som att man med medvrid kommer att ha "längre tillbaks" och inte kan ändra sväng lika kvickt? </p><p>Fler som tänker så här eller är jag helt ute och cyklar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 503662, member: 32948"] Intressant frågeställning, har funderat en del över detta. Vad gäller freeriding så tror jag det kan vara kraftbesparande och/eller kraftökande att vrida upp höft och ev. överkroppen, samt att låta ytterarmen följa med i svängen. Dock undrar jag om inte det är bäst att lämna den tekniken och åka med överkroppen i fallinjen när det blir riktigt snorbrant? Exempelvis vid hoppsvängar. En annan fördel med att låta bli medvridet kan vara vid klurig åkning då man helt plötsligt måste ångra en påbörjad sväng och ta en ny väg, ofta illa kvickt. Känns som att man med medvrid kommer att ha "längre tillbaks" och inte kan ändra sväng lika kvickt? Fler som tänker så här eller är jag helt ute och cyklar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Tillbaka
Topp