Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carlstedt" data-source="post: 503689" data-attributes="member: 66164"><p>Om vi ser till riktig carving så är det väll medvridning som gäller eftersom man får ner innerskidan längre (mindre vinkel mellan ben och skida) och då kan man lägga mer tryck på innerskidan eftersom man behöver luta innerskidan mer när den har kortare väg att gå än dalskidan. Och det borde resultera i att man får bättre kant grepp, ju större yta i snön ju bättre fäste. Lite det som hendyxx propsar på om jag inte helt missförtåt.</p><p></p><p>I kortsväng eller hopsväng håller jag helt med föregående talare att man ska ha överkroppen riktad i falllinjen för att inte behöva förflytta kroppen lika mycket.</p><p></p><p>Rätta mig om jag har fel men det är så här jag tror jag gör när jag åker, svårt att sitta hemma och föreställa sig hur det man gör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carlstedt, post: 503689, member: 66164"] Om vi ser till riktig carving så är det väll medvridning som gäller eftersom man får ner innerskidan längre (mindre vinkel mellan ben och skida) och då kan man lägga mer tryck på innerskidan eftersom man behöver luta innerskidan mer när den har kortare väg att gå än dalskidan. Och det borde resultera i att man får bättre kant grepp, ju större yta i snön ju bättre fäste. Lite det som hendyxx propsar på om jag inte helt missförtåt. I kortsväng eller hopsväng håller jag helt med föregående talare att man ska ha överkroppen riktad i falllinjen för att inte behöva förflytta kroppen lika mycket. Rätta mig om jag har fel men det är så här jag tror jag gör när jag åker, svårt att sitta hemma och föreställa sig hur det man gör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Tillbaka
Topp