Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 504970" data-attributes="member: 12644"><p>Tja Micke, long time no see. </p><p></p><p>Visst, vill man se det helt och hållet svart och vitt och plocka saker ur sitt sammanhang så kan man hård-dra det och säga att man ALLTID startar en sväng med medvrid och ALLTID avslutar med motvrid. Ta ett foto på början av en sväng, ta det ur sitt sammanhang, visst ser det ut som ett medvrid. Kolla sedan bilden en tiondels sekund tidigare (slutet av föregående sväng), då helt plötsligt ser det ut som ett motvrid. Pga detta ogillar jag att plocka saker ur sitt sammanhang.</p><p></p><p>I teorin skulle man kunna säga att man precis i svängväxlingen går från motvrid till medvrid på en tiondels sekund, dock tycker jag inte man kan se det så eftersom det i praktiken inte funkar så. Motvrid och medvrid är 2 skilda saker. Båda har för- respektive nackdelar. Ibland passar det ena bättre än det andra. Well, det där vet ja att du redan vet. Och precis som du säger så är det inte så att man bara åker med antingen det ena eller det andra. Jag använder små delar av både motvrid och medvrid i mina svängar.</p><p></p><p>Cheers //Jocke</p><p></p><p>EDIT: Känner att vi drog ifrån topic lite där, "TOTAL medvridning för effektivaste skär?". TOTAL för mig låter som man medvrider så mycket kroppen klarar av genom hela svängen och det, det ger inga effektiva skär. Kommer garanterat att släppa och gå på sladd i slutet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 504970, member: 12644"] Tja Micke, long time no see. Visst, vill man se det helt och hållet svart och vitt och plocka saker ur sitt sammanhang så kan man hård-dra det och säga att man ALLTID startar en sväng med medvrid och ALLTID avslutar med motvrid. Ta ett foto på början av en sväng, ta det ur sitt sammanhang, visst ser det ut som ett medvrid. Kolla sedan bilden en tiondels sekund tidigare (slutet av föregående sväng), då helt plötsligt ser det ut som ett motvrid. Pga detta ogillar jag att plocka saker ur sitt sammanhang. I teorin skulle man kunna säga att man precis i svängväxlingen går från motvrid till medvrid på en tiondels sekund, dock tycker jag inte man kan se det så eftersom det i praktiken inte funkar så. Motvrid och medvrid är 2 skilda saker. Båda har för- respektive nackdelar. Ibland passar det ena bättre än det andra. Well, det där vet ja att du redan vet. Och precis som du säger så är det inte så att man bara åker med antingen det ena eller det andra. Jag använder små delar av både motvrid och medvrid i mina svängar. Cheers //Jocke EDIT: Känner att vi drog ifrån topic lite där, "TOTAL medvridning för effektivaste skär?". TOTAL för mig låter som man medvrider så mycket kroppen klarar av genom hela svängen och det, det ger inga effektiva skär. Kommer garanterat att släppa och gå på sladd i slutet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Tillbaka
Topp