Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 505034" data-attributes="member: 83225"><p>Nu börjar det sägas lite nyanserade och rimliga saker här. Om man tittar på den instruktionsfilm som det länkas till tidigare i denna tråden så ser man där en väldigt tydlig motvridning på carvingskidor. Vissa hävdar väl fortfarande att det är det optimala men jag måste säga att jag tycker att det ser ytterst avigt ut. Ser även onaturligt ut. </p><p></p><p>Jag tycker också att man kan ser en enorm skillnad över tid. De riktiga brantåkarna Baud, Vallencant och därefter Plake, Hattrup och Trevor de körde ju med enorma motvrid medans om man tittar på Sverre, Kaj och andra idag så kör ju de mer på "medvridning". Jag hävdar dock fortfarande att lite extra knick med dalarmen ger en mer naturlig kraftfokusering och kan hjälpa till att pressa igenom svängen, även om kanske ditt begrepp "medföljning" faktiskt är det mer korrekta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 505034, member: 83225"] Nu börjar det sägas lite nyanserade och rimliga saker här. Om man tittar på den instruktionsfilm som det länkas till tidigare i denna tråden så ser man där en väldigt tydlig motvridning på carvingskidor. Vissa hävdar väl fortfarande att det är det optimala men jag måste säga att jag tycker att det ser ytterst avigt ut. Ser även onaturligt ut. Jag tycker också att man kan ser en enorm skillnad över tid. De riktiga brantåkarna Baud, Vallencant och därefter Plake, Hattrup och Trevor de körde ju med enorma motvrid medans om man tittar på Sverre, Kaj och andra idag så kör ju de mer på "medvridning". Jag hävdar dock fortfarande att lite extra knick med dalarmen ger en mer naturlig kraftfokusering och kan hjälpa till att pressa igenom svängen, även om kanske ditt begrepp "medföljning" faktiskt är det mer korrekta [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Total medvridning för effektivaste skäret?
Tillbaka
Topp