Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Totalångest skidval (AK JJ, Helldorado, Automatic, Anima)!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1066900" data-attributes="member: 12152"><p>Helldoradon är inte någon smidig skida, även om rockerprofilen gör att den trots sitt bastanta bygge ändå är skapligt hanterbar. Men i lägen där du så att säga inte åker runt skidan, utan får jobba runt den kommer den att kännas tung. Det är ofrånkomligt med dubbla lager metall och mer gummi än på en slagskottsträning med ett pojkhockeylag. Jag håller med om att du borde ta ett par åk på Patron som har exakt samma geometri, men som är enormt mycket mer lekfull i tex skogsåkning. Du får helt enkelt bekosta racekänslan i pisten med en tyngre känsla utanför. Så länge det inte är återfruset, uppkört eller på annat sätt slagigt skulle jag säga att dom allra flesta kommer att tycka att Patron är bättre utanför pisten. I pist däremot och när det stökar till sig utanför är Helldorado ett ypperligt verktyg för de som gillar stabilitet och att ladda på. Jag noterar att det är många Helldoradoägare som byter till lättare grejor efter en tid. </p><p></p><p>AK JJ har jag inte kört på, men med tanke på den glasfiberdominerade metallfria konstruktionen så kan det knappast vara en skida som påminner om Helldorado. Jag skulle utan att veta gissa på att den påminner mer om Patron i stabilitet och stuns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1066900, member: 12152"] Helldoradon är inte någon smidig skida, även om rockerprofilen gör att den trots sitt bastanta bygge ändå är skapligt hanterbar. Men i lägen där du så att säga inte åker runt skidan, utan får jobba runt den kommer den att kännas tung. Det är ofrånkomligt med dubbla lager metall och mer gummi än på en slagskottsträning med ett pojkhockeylag. Jag håller med om att du borde ta ett par åk på Patron som har exakt samma geometri, men som är enormt mycket mer lekfull i tex skogsåkning. Du får helt enkelt bekosta racekänslan i pisten med en tyngre känsla utanför. Så länge det inte är återfruset, uppkört eller på annat sätt slagigt skulle jag säga att dom allra flesta kommer att tycka att Patron är bättre utanför pisten. I pist däremot och när det stökar till sig utanför är Helldorado ett ypperligt verktyg för de som gillar stabilitet och att ladda på. Jag noterar att det är många Helldoradoägare som byter till lättare grejor efter en tid. AK JJ har jag inte kört på, men med tanke på den glasfiberdominerade metallfria konstruktionen så kan det knappast vara en skida som påminner om Helldorado. Jag skulle utan att veta gissa på att den påminner mer om Patron i stabilitet och stuns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Totalångest skidval (AK JJ, Helldorado, Automatic, Anima)!
Tillbaka
Topp